Tony

Det var många med mig som tyckte att det var märkligt att England förlorade sin sista hemmamatch mot Kroatien och därmed sumpade chansen att avancera till nästa års EM-slutspel i Schweiz/Österrike. Kroatien hade nämligen redan spelat till sig sin EM-biljett och hade således endast hedern att spela för.

Nu har det uppdagats att Kroatien fick hjälp med tändvätskan - av en engelsman. SVT Text skriver om att operasångaren Tony  Henry hade lite svårt med ord och uttal när han innan matchstart framförde den kroatiska nationalsången på dess originalspråk.

Tony råkade få till ett uttal som gjorde att ett könsord uppstod vilket nog var ganska oväntat, och sannolikt också ökade aggen gentemot landet England från kroatiskt håll. Det kan ju vara lite känsligt, när man blandar in kuken i motståndarlagets fina, fina nationalhymn.

I stället för "Du vet, min kära, hur vi älskar dina berg" chansade Tony lite och fick till raden "Min kära, en penis och ett berg".

Scott Carsons kassa målvaktspel och Tonys penispottpuri får nog ses som huvudorsak till debacklet. Tråkigt att inte England är med i EM, men kul att Tony råkade sjunga penis. Historien blir nog också lite roligare just för att Tony heter Tony och inget annat.

Det känns som om apor och könsorgan varit väl framträdande i bloggen den senaste tiden. Jag vet ju att mamma kollar in på sidan ibland och jag tror, men jag kan ha fel, att hon helst skulle läsa om annat.

Mamma: egentligen vill jag skriva om grejer som:
¤ att det är både ekonomiskt och trivsamt att göra sin egen sylt (och inte minst saft)
¤ att det är synd att svampsäsongen är slut
¤ och visst är det lite tråkigt att det är så mörkt ute (men då får man ju som gott är mer tid över för att läsa bra böcker).

Men det finns så väldigt många apor och könorgan därute. Och de verkar alltså samarbeta för att ta över mitt tänkande.

Heja Tony.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0