Anneli

Kamrat Tobbe sitter nu på flyget till Los Angeles. Efter en vecka där ska lyckosten spendera sju veckor i Miami (sen antagligen en sväng till Bolivia och hemresa till Sverige därifrån).

Under hej då-ölningen på Kellys i går kväll kom det fram en tjej till vårt bord. Anneli, som hon hette, var helt säker på att hon träffat mig tidigare (jag var helt säker på att jag inte träffat henne tidigare). Hon frågade om hon och hennes polare fick slå sig ned. Visst.  

Någon minut senare sade hon sig vara helt säker på att hon träffat Tobbe tidigare. Tobbe var jättehelt säker på att han aldrig träffat henne tidigare.  

Sedan radade hon upp den ena konstigheten efter den andra.

Anneli, iklädd ett linne som det stod "Rock star" på, ville prata lite om sex.  

Annelie: Det var man ju mer intresserad av när man var yngre, typ tolv, tretton. Då savade det rejält mellan benen. Jag bodde ute i skogen och fattade ingenting om sådant där. Var ute i skidspåret och blev störtkåt så man fick ju stanna till och dra ned brallorna. Jag brukade hoppas att det skulle komma förbi en jägare, men det gjorde det ju aldrig.

Lite senare frågade Anneli om jag eller Tobbe hade något kort på våra föräldrar att visa upp. Vanligtvis har vi ju A4-foton av mamma och pappa på oss som vi smidigt kan vika ut om någon är nyfiken, men just i går hade båda lyckats glömma dessa hemma. Anneli skulle hursomhelst visa upp sina päron, men medan hon bläddrade i telefonens bildgalleri hittade hon en annan bild som hon sträckte sig mot Tobbe för att visa upp. Exakt samtidigt skulle jag skoja lite och sträckte fram min mobil mot Tobbe och sa att jag hittat en bild på pappa.

Tobbe kollade in mitt foto och såg en bild på führern, sedan på Annelis som föreställde - en fyr.

Anneli: Jag älskar havet! Fyrar är så fina.

Sedan visade hon upp en film i sin mobil på sina finska föräldrar som såg jättearga ut för att hon filmade dem.

Chipsen i nachosskålen var slut men det fanns kvar lite salsa i en skål. Tobbe var fortfarande hungrig och doppade helt sonika ena fingret i skålen och fick sig en liten slurk salsa. Anneli visade sig återigen från sin konstiga sida genom att fråga "Får jag lukta" och så styrde hon Tobbes salsafinger till sin näsa.

Anneli - Sveriges samlade beteendevetare: 1 - 0

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Ha ha. Shit, Gran. Först Immortal/Meatloaf-bruden, och nu det här.

2008-01-14 @ 15:20:18
Postat av: Gran

Linnéa: prima tjejer om man höftar lite.

2008-01-14 @ 16:29:14
Postat av: David

Nu jävlar berättar du om Immortal/Meatloaf-bruden på en gång! Med tanke på vilket äss Anneli var i kromosomleken bör förstnämnda exemplar placera sig bland strax under kungarna som lägst.

2008-01-16 @ 01:49:14
Postat av: Gran

David: Alltså, det var inget speciellt. Hon lyssnade knappt på musik och gjorde hon det var det enbart på Meatloaf och Immortal som gällde. Hennes föräldrar var asatroende så hon hade nyss varit på nåt blot eller vad det heter. Hon jobbade som någon sorts psykologdirigent (träffade patienter och slussade dem till lämplig psykolog) och hon åt nästan alltid på restaurang (närmsare bestämt Mc Donalds då hennes absolut favoritmat var Big Tasy. Trots detta hade hon inte ett gram fett på kroppen, och han tränade ej).

2008-01-17 @ 13:06:39
Postat av: Boman

Hahahaha! Enough said.

2008-01-19 @ 12:30:28
Postat av: David

Om kombinationen: Meatloaf + Immortal + blotande + psykologjobb + skräpmatsfetichist, verkligen kan klassas i kategorin "inget speciellt" vet jag inte riktigt. Om du låg med henne hoppas jag i vilket fall att hon betalade för burgarna dagen efter.

2008-01-21 @ 02:57:25
Postat av: Anders Berg

Aha! Nu förstod jag Bolivia-grejen, kul!
Annars kan han ju bara ta sig till Sergels Torg så får han ju både panflöjtsindianer och knark.

2008-01-21 @ 10:09:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0