Rambo 4

Galapremiär på "Rambo 4" på Rigoletto i går. Gratisöl innan bio är egentligen en kass idé. Dricker man mer än en blir det lätt att man måste smita ifrån på toa under filmen. Och när man ser en rulle som "Rambo 4" är det extra viktigt att hänga med i den komplexa handlingen.

I stället för massdrickande ägnade vi oss åt kändisspotting. Efter bara ett par minuter kunde jag lägga ned. Då hade jag nämligen sett den ende kändisen med någon slags hjältestatus: Frank Andersson.

Filmen var bättre än väntat. Maffiga actionscener, tre sidor manus och en tafatt kvinna som höll på att förstöra flykten då hon snubblade.

Inte helt otippat kändes ett toabesök nödvändigt en bit in i filmen. Mörkt i salongen och onumrerade platser. Då blir det lurigt att hitta tillbaka till samma plats. Det var då jag insåg att Ulf Larssons blänkande flint några rader rakt fram, som under filmens gång reflekterade allt ljus från bioduken, blev perfekt som riktmärke.

Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

den är bra :D jag har sett den

2008-03-05 @ 09:16:43
URL: http://mydearbylia.blogg.se
Postat av: Linda

ja, jag gillade den som fan!

2008-03-06 @ 13:02:30
Postat av: Anders Berg

"No country for old men" - bäst just nu, överlägset.

2008-03-08 @ 08:36:21
URL: http://www.myspace.com/andersberg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0