Speeding in the night

- Förra året var nyårslöftet att han skulle testa tre nya droger. I år var nyårslöftet att han skulle testa metamfetamin.

Rökigt trapprum i anslutning till Restaurang Hantverkaren i Köping i lördags natt. Efter avklarad spelning delar en medlem av Bullet med sig av sin bandkollegas inte helt hälsosamma leverne.

Knark är inte så bra. Bullet, däremot, är något så svinigt lyckat. Som vanligt visade Växjögänget att de håller chefpositionen när det gäller svensk hårdrock. Dags röst har till och med växt ifrån hans mage och är nu läskigt mäktig. Erik Almström klyvde det gungiga publikhavet likt en gitarr-Jesus, svängde sig upp på bardisken och drog ett solo. Bullet satsar allt när de lirar live. Förutom "Midnight rider", "Bang your head", "Heading for the top" och alla de andra hitsen körde gruppen en ny låt (tyvärr glömt titeln) som bådar äckligt gott inför nya plattan som dyker upp i vår.


Mitt och Chrilles djpass förlöpte utan missöden. Mest märkligt var att vakterna försedde oss med överfallslarm. Bara att trycka på knappen om det blir upplopp eller raskrig. Köping, det nya Bagdad.


Efterfesten i Bullets turnébuss var blöt och trång. När vi skulle gå vidare till en annan efterfest, som hölls i förbandet/glambandet Major Skandals replokal, visade det sig att min jacka försvunnit. Trummisen Gustav hjälpte till att vända ut och in på bussen, utan reslutat. Pass, jobbnycklar och en massa skrynkliga papper som borde slängts för länge sedan. Borta.


Det började bli sent. Christoffer höll låda ända tills nio på morgonen medan pensionären i församlingen (jag) letade upp en soffa för sensuellt möte med John Blund i en mörk gränd. Någon gång där på morgonkvisten hörde jag Christoffer prata med en ungtupp i Major Skandals och dennes flickvän. Det pratades om hur bad boy killen var och någonting om att tjejens bästa kompis blev mördad. Min trötta hjärna kom på ett bra skämt som jag luftade bortifrån min soffavdelning. Det blev helt tyst i rummet. Tyvärr har både jag och Christoffer glömt bort mitt misslyckade inlägg i debatten.


När vi gick till tåget strax innan lunchtid tog jag med den skinnjacka jag fick låna när vi gick från Bullet-bussen. Bussen hade redan åkt så jackan följde med mig till tågstationen. Jag upptäckte att det fanns både mobil och plånbok med fyra hundra spänn i i innerfickan. Idkortet visade att ägaren var den lille blonde Vince Neil-wannabeen som sjunger i Major Skandals. Jag lämnade jackan till en gubbe med mörka, buskiga ögonbryn i kiosken och förklarade att en kille förmodligen skulle dyka upp senare under dagen och göra anspråk på jackan. För att vara säker på att gubben inte skulle lägga ut jackan på Tradera gav jag honom tjugo spänn. Det visade sig dock ohyggligt svårt att få tag i någon i Major Skandals under dagen så jag vet fortfarande inte om jackan kommit tillrätta.

Det var dags för mig och Christoffer, insvept i en grådassig lumparfilt, att ta farväl av Köping.


Kommentarer
Postat av: Anders Berg

Mobiler, jackor och solglasögon - hur bär du dig åt när du tappar bort så mycket saker? Fast se det positivt - det är ju ungdomligt på något sätt :-)

2008-03-04 @ 17:32:29
URL: http://www.myspace.com/andersberg
Postat av: Gran

Jackan hittades sedermera i bussen och Bullet-killarna skickade upp den. De hade sytt fast ett Bullet-ryggmärke på den.

2008-03-05 @ 09:10:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0