Plats 1

Julafton! Heja Sportpanelen som gått igenom 24 av årets tyngre skivsläpp! Det har varit en lång resa (nästan alla skulle med). Tomten, det lilla aset, står redo vid skorstenen. Med Wassbergsnorigt skägg, lortig luva, fadd andedräkt och promillesjungande ögon. Men han ler. Och med högtidlig handgest dinglar han 2009 års vassaste sporthårdockssläpp ovanför skorstenen. Sedan släpper han taget.

Klicka på valfri panelmedlem för att läsa presentation av vederbörande:
Sarah Bäckman (armbrytning)
Jörgen Pettersson (fotboll)
Adrian Schultheiss (konståkning)

PLATS 1

Amorphis "Skyforger" (Nuclear Blast)

Sarah Bäckman: Wow, Wow, Wow! Jag har lyssnat på denna platta minst 5 ggr om dagen sedan jag fick den. Redan på första lyssningen satt det som klistrat!!! Jag är helt out of words! Jag har vetat om Amorphis i några år och älskade deras platta "Eclipse" från 2006. Varför jag inte tog reda på mer kommer jag aldrig kunna svara på, otroligt dumt av mig!

Bland det bästa jag hört! Så jävla musikaliskt, melodier, hårt, kraft, power, GRYM SÅNG!!! En skön blandning av "lugna" och lite ösigare låtar. Detta ger mig GRYM motivation och energi till att leva. Helt klart något jag skall ladda med inför kommande tävlingar och träningspass. Jag är frälst!
Betyg: 10/10

Jörgen Pettersson: Välspelad metal av det finska bandet Amorphis. Skivan innehåller bra refränger och en hel del vackra melodier. En bra helhet.
Betyg: 7,5/10

Adrian Schultheiss: Låter lovande, tycker om att dom har piano med bland instrumenten. Det är lite mer vackra låtar som inspirerar. Det finns nästan ingen death i det alls fastän dom growlar i vissa delar. Annars är det väldigt mjuk och mer kärleksfull rock. Introt i låt 3 är väldigt fint. En lugnande skiva, ej för dödsmetallisten som tycker om slaktmusik.
Betyg: 7/10


SNITTBETYG: 8,2/10

Kommentarer
Postat av: johan

tack granvik.

bra julkalender. jag delar inte riktigt smak med de här, men det har varit intressant att se hur folk som valde sport före sprit ser på musik.

2009-12-24 @ 12:23:37
Postat av: preben

ja jävlar. god jul då gott folk.

2009-12-24 @ 13:14:48
Postat av: K

Det var det det.

2009-12-25 @ 11:45:36
URL: http://regnavrede.blogspot.com/
Postat av: Anal Elf Kid

Ok. DET hade jag inte förväntat mig. Men "Eclipse" var bättre.

2009-12-25 @ 21:05:02
Postat av: Sarah

Fortfarande är denna platta bland det bästa jag hört! Lyssnar MINST 5 ggr på hela albumet per dag!!! im sooooo in love :)

2009-12-27 @ 15:40:23
URL: http://sarahbackman.blogspot.com
Postat av: K

Kan du börja blogga ordentligt nu, Jonas, efter denna misären som var listan?

2009-12-30 @ 09:17:51
URL: http://regnavrede.blogspot.com/
Postat av: Chrille

Må ha varit en misär, men vem säger att misärer inte är roliga? Läsvärt, men fy satan va dålig musiksmak människorna har.

2010-01-02 @ 14:45:31
URL: http://apagrat.blogspot.com
Postat av: K

Jorden till Jonas... Hallå Jonas?

2010-01-03 @ 21:54:43
URL: http://regnavrede.blogspot.com/
Postat av: Dagger Deb

Jonas, sluta lata dig på jobbet, din gamla träl, och börja blogga.

2010-01-06 @ 13:49:47
Postat av: Gran

DD: Jag sliter som en träl/get - hur fan ska jag hinna/orka blogga. Läs Kenthas blogg i stället, den är facit. Jag börjar nog blogga igern till sommaren.

2010-01-06 @ 14:17:06
Postat av: K

Du är facit, din jävla stolle. a tag i bloggen nu annars lägge rjag ne rmin som straff. Eler vänta nu...



På ren trots tänker jag inte korra dena post från stavfel.

2010-01-07 @ 07:44:45
URL: http://regnavrede.blogspot.com/
Postat av: Dagger Deb

Hear hear! Mycket bra initiativ från Kentha/get.

2010-01-07 @ 13:55:36
URL: http://switchbladesisterhood.blogspot.com
Postat av: K

Jag hatar din ouppdaterade blogg. Hatar. Fattaru det? Fixa. hajja att det finns en låt som heter "Got to get"... hajja... Get... Djuret. Fy fan. Guld.

2010-01-07 @ 21:27:29
URL: http://regnavrede.blogspot.com/
Postat av: Mia

Tycker mycket om det du skrivit! Underhållande att se lite prima grejer och inte endast det generella grejerna som man kan se om varenda dag. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0