Plats 15

Sportpanelen har gått igenom 24 av årets tyngre skivsläpp. Nedräkningen är igång och på julafton blir det stort kalas när Skäggbästa pytsar ned årets bästa sporthårdockssläpp i skorstenen.

Klicka på valfri panelmedlem för att läsa presentation av vederbörande:
Sarah Bäckman (armbrytning)
Jörgen Pettersson (fotboll)
Adrian Schultheiss (konståkning)

PLATS 15

Raubtier "Det finns bara krig" (BD Pop)

Sarah Bäckman: Detta är på tok för brutalt för mig! Jag blev nästan lite rädd vid första lyssningen. Jag gillar när man nästan blir galen av att musik kan vara hårt, det är liksom adrenalinshöjande. Speciellt om man tränar! Men jag tycker svenska som språk inte passar i musik så det blir bara lite löjligt när det är grym rytm men att man sjunger om hundar och änglar.  Låten "Achtung Pantzer" tycker jag dock är ganska bra i helhet...
Betyg: 3/10

Jörgen Pettersson: Är detta Sveriges svar på tyska kamphundarna Rammstein? Ett tappert försök men når inte ända fram. Tung, taktfast musik med svensk sång. Sådär...
Betyg: 6/10

Adrian Schultheiss: Det första jag tänkte på var Rammstein när jag slängde igång skivan. Introna låter precis som om det kunde vara en Rammstein-skiva. Lika bra? Nej, men o andra sidan är jag ett fan av Rammstein. Men det är skönt med lite svensk metal. ”Det finns bara krig” är en bra låt och deras texter fastnar i huvudet.
Betyg: 7/10


SNITTBETYG: 5,3/10

Kommentarer
Postat av: K

Hurra hurRaubtier!!!

2009-12-10 @ 07:20:17
Postat av: björn

hur kunde det bli plats 15? är det en logaritmisk skala du använder när du kommer fram till det eller hur går det till?

2009-12-10 @ 12:35:09
Postat av: DJ

björn>> Nu är jag visserligen inte Granvik, men det känns som att snittbetyget har en viss inverkan på vilken placering det blir. Tror du inte?

2009-12-10 @ 13:40:10
Postat av: björn

@ DJ: du har en poäng där....

2009-12-10 @ 13:54:34
Postat av: K

Vafan, så snittpoäng och placering har med varandra att göra? Typiskt.

2009-12-10 @ 14:35:55
Postat av: d

är det som ni ovan tror så hamnar väl nåt kletigt band som typ nickelback på första plats, iaf om man ser till deras kommentarer om den mesta musiken.. Förstår inte anledningen med att dessa personer ska recensera, speciellt när de endast gillar vanlig metal (vilket inte är nåt fel) och skridskosnubben som är en Numetal snubbe...

2009-12-10 @ 19:30:48
Postat av: Gran

Givetvis blir det högre betyg ju högre upp i listan vi kommer. Kan hålla med om att det blev lite mycket dödsmetal, men Adrian gillade Hypocrisy iaf. Och faktum är att en deathrashplatta kommer att dyka upp väldigt högt i listan, så det där med att juryn enbart gillar vanlig metal stämmer inte riktigt.

2009-12-10 @ 19:41:13
Postat av: Jonathan

Aftonpantern?

2009-12-10 @ 20:10:53
URL: http://middagsklubb.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jonathan: Skit i Raubtier nu, och kolla på avsnitt nio av Dexter!

2009-12-10 @ 20:20:54
Postat av: Jonn

Sarah älskar Rammstein men dissar Raubtier? Jag får inte ihop det riktigt.

2009-12-11 @ 15:01:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0