Plats 2

Sportpanelen har gått igenom 24 av årets tyngre skivsläpp. Så var det dags för Paketpappa att kräma ur sig årets näst bästa sporthårdockssläpp, rakt ned i skorstenen.

Klicka på valfri panelmedlem för att läsa presentation av vederbörande:
Sarah Bäckman (armbrytning)
Jörgen Pettersson (fotboll)
Adrian Schultheiss (konståkning)

PLATS 2

Decadence "Chargepoint" (Spiritual Beast)

Sarah Bäckman: När jag var yngre lyssnade jag mycket på Arch Enemy och var grymt impad över hur grym en tjej kan vara! Redan då visste jag om Decadence, och var även faschinerad av Kitty Saric (front-"mannen" ;)). Först och främst förstår jag inte hur det är möjligt att en tjej kan låta sådär, men det gör verkligen allt så jävla coolt! För det andra, så älskade jag hennes hår! Och sa till mig själv att "jag vill också ha så", och idag, 5 år senare, så har jag lika långt som henne! ;)

Hur som helst, positivt överaskad av denna platta, mycket bättre än vad jag förväntade mig. Gillar riffen och hennes sång/growl är verkligen pricken över i't. Tight som fan! Jag som trodde att jag inte kunde uppskatta sån här musik längre - vad fel jag hade! Ska absolut sätta mig in mer i detta band!
Betyg: 8/10

Jörgen Pettersson: Thrash metal-musik som håller ganska bra klass. Frontfiguren Kitty Sarics pipa är mäktig även om det bitvis är för mycket growl. Låtarna håller en jämn nivå. Helt ok.
Betyg: 7/10

Adrian Schultheiss: Grymt ös från början till slut, man är helt slut efter att man lyssnat igenom skivan. Fantastiskt musikalisk med tanke på hur hård den är, gitarrerna skär som en kniv i mig.
Betyg: 9/10


SNITTBETYG: 8,0/10

Kommentarer
Postat av: Dagger Deb

Jag är... förbluffad.

2009-12-23 @ 23:46:37
URL: http://switchbladesisterhood.blogspot.com/
Postat av: Jonsson

Please kill me.

2009-12-24 @ 04:59:35
Postat av: K

Jag gråter.

2009-12-24 @ 06:22:15
URL: http://regnavrede.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0