Båt

Så var Close-Up Båten 2009 till ända. Gick ombord med förkylning och returnerade med tre flarror rödvin, en vodka mongo, en Kahlua, en Marker's Mark whisky, portvinet Cockburn's, lakrits, Toblerone, Haribonappar och chiliolja.

Lite segt nu så en mer utförlig rapport får vänta, men här kommer morgonens bästa underhållning i hytten, en smskonversation med mamma:

Mamma: Hej, hur är läget i dag? Här i Falun var det -23 i morse. Sol och fint. Kram, mor

Jonathans tjej Malin svarade: Hej mamma! Vad härligt! Jag kommer snart och hälsar på! Kramar från Jonas

Mamma: Hur går det med förkylningen? /K

Jag tog mobilen från Malin och svarade: Jag har åkt till Malmö. Kram/Jarl

Sedan fick jag inget mer från mor. Pratade med henne i taxin på vägen hem och hon hade på känn att jag drygade mig. Mamma får stå ut med en del bus, men hon har ju sig själv att skylla.

I hytten hade vi en diskussion om föräldrars tråkighet. Varför skickar de inte sms till sina barn där det står typ "Hej Cliffoth! Nu har vi landat i Grekland. Såg en jättecool grek nyss. Pappa har köpt en bläckfisk. Lägg in mappen i frysen, annars dödar vi dig. Varma hälsningar/Mor"?

Kolla Josefssons blogg för lite mer båtrelaterat. Och när Chrille Bus piggnat till räknar jag med rapport i hans blogg.

Kommentarer
Postat av: Josefsson

Hahaha! "Jag har åkt till Malmö. Kram/Jarl"



Stackars mamma.

2009-02-13 @ 23:57:30
Postat av: Violence

Jonathan borde inte ha någon tjej.

2009-02-14 @ 00:03:19
Postat av: Murder

Jonathan borde vara MIN tjej.

2009-02-14 @ 00:05:14
Postat av: peter

Snarkvik.

2009-02-14 @ 13:58:11
Postat av: Anders Berg

Maker's Mark är det korrekta namnet, om du inte köpte en plastdunk från Litauen förstås?



Ardbeg, den tioåriga, är ett tips nästa gång du går till sjöss.

2009-02-15 @ 17:27:49
URL: http://www.myspace.com/andersberg
Postat av: jade

är den här bloggen död?

2010-03-04 @ 14:07:26
Postat av: Gran

Jade: Vad menar du?

2010-03-04 @ 14:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0