Årets sköldpadda

Årets sköldpadda är givetvis från Indien:

"149 SVT Text Tisdag 10 nov 2009

VÄRLDEN RUNT  *  Indien             

Hinduer hyllar helig sköldpadda     

Hundratals hinduer nära Bhubaneswar i östra Indien vägrar att överlämna en ovanlig och hotad sköldpadda till myndigheterna. Byborna är nämligen övertygade om att sköldpaddan är en reinkarnation av guden Vishnu.       

Polisen har försökt övertyga byborna att lämna ifrån sig havssköldpaddan, men i stället har den förts till ett tempel i Kendrapara, där den hyllas med hymner, ris och frukt.           

'Vår by har besökts av herren. Vi tänker inte tillåta att någon tar sköldpaddan ifrån oss', säger den hinduiske prästen Ramesh Mishra."

Kommentarer
Postat av: K

Lägg in min länk innan jag pissar på dig. Puss puss.

2009-11-10 @ 20:49:37
Postat av: Gran

K: Om din blogg fortfarande existerar i morgon bitti så gör jag det.

2009-11-10 @ 21:39:31
Postat av: Ebichu

Jag hoppas att en präst har tillräckligt mycket förnuft för att inse att det Vishnu egentligen vill är att bada. I havet.

2009-11-11 @ 13:27:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0