Grillpremiär

Den 26 april blev min grillpremiär i år. Det skedde hemma hos brorsan i Saltsjö-Duvnäs. Han har redan grillat fem gånger - sedan i fredags. Hans tjej Lisa berättade att brorsan i går kväll vid halv nio undrade om hon var hungrig. "Så där" svarade hon. "Hm... jag kan ju gå ut och grilla en sväng". Broder G är tydligen själsligt besläktad med Fredde i "Solsidan". Faktum är att Lisa och G höll på att bli granne med det hus som spelar Freddes hus i "Solsidan".

Krille däremot, han anser att grillare är ett riktigt pack. Hans granne driver honom till vansinne. Följ dramat här.

Förra gången jag lagade mat hos brorsan misslyckades jag med svålen på fläskkotletten. På grund av att jag lagade svinskivorna separat var svålen underutvecklad när köttet var klart. Som MK forskade fram (se forskningsrapport här) måste man tillaga ett helt kotlettradstycke och trimma upp svålen till superkrispig status och först därefter separera till kotletter och slänga på grillen. Man vill uppnå krispläge så snabbt som möjligt och ha en låg innertemperatur på köttet, så att saftigheten behålls. I kväll lyckades jag ha svålen redo när innertemperaturen visade blott 33 grader.


Svål heaven

Stötte dock på onda andar i trädgården. Gaaasen tog slut precis när jag placerat kotletterna på grillen.


Ovetande om att gasgrillen dött

Efter byte av gasbehållare dröjde det en halvtimme innan temperaturen nådde grillvänliga 250 grader. Svålen levde ett svajigt liv i vinden men slutresultatet blev som tur var knaprigt och gott. Tillbehör: potatissallad och örtsmör innehållande smör, vitpeppar, svartpeppar, rosépeppar, körvel, timjan, gräslök, persilja, citroncest och salt.


Bror, Lisa, Mor


Brorson Leo manikängade med sol och vårar-hatt och arvegods = den anksparkdräkt jag hade när jag var liten


Ett slött fuck jävla off till alla babypaparazzis


På väg hem träffade jag en levande harstek alldeles efter bron som leder från Danvikstull till Södermalm. Den (Grimsby) undrade om den fick haka på mig och Kentha och vara sommarbarn hos Parne i sommar. "Alla ska med" svarade jag.

Kommentarer
Postat av: K

Jag vill icke ha med nån jävla hare/anka/get på vårat sommarläger.

2010-04-27 @ 06:35:55
URL: http://regnavrede.blogspot.com/
Postat av: 138

Jag hatar er alla. Utom Leo.

2010-04-27 @ 10:08:22
URL: http://canthateenough.blogspot.com/
Postat av: Cornelia

Åhhh baby Leo, du är coolast!

2010-04-27 @ 12:49:58
Postat av: Parne

Jävligt moget att baka bullar i panna, knäppa kort på skiten och hävda att det är svål. Vart vill du komma? Alla ser att det där är ett bakverk. Av Kenthas kommentar att döma är det klart med sommarlägret. Jag sätter bums igång med ett program. Kan du simma?

2010-04-27 @ 22:11:58
URL: http://idiotensparad.blogg.se/
Postat av: K

Jag hatar alla, inklusive ungjäveln.

2010-04-29 @ 09:18:56
URL: http://regnavrede.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0