Div

Det är både skrämmande och lite kul att jag kan leva en dryg månad utan att blogga och få en kännbar proteststorm via allehanda kontaktforum. Sedan jag startade bloggen i oktober 2007 har jag alltid haft policyn att jag skriver när jag har lust. Det var riktigt lätt i ett, två och nästan tre år. Sedan började motivationen tryta. Det har att göra med ett nytt jobb som kräver många arbetstimmar, men det handlar också om att jag har skrivit mig mätt vad gäller blogginlägg.

Bloggen är inte död. Den kommer sannolikt att finnas så länge jag finns. Jag har svårt att tänka mig att det kommer dröja ett år innan den uppdateras, men ingenting är omöjligt, vare sig här eller i antarktis där Paul Watson gör sitt allra bästa för att sätta den japanska valflottan i ett städ och nita den med järnhandske.

Sedan en vecka tillbaka har jag sett alla avsnitt av "Whale wars". Igår kom en tjej fram till mig vid Ringen vid Skanstull. Hon höll upp en bild på en val och frågade om jag hade sett den. I efterhand skulle jag ha sagt "Ja, du har just visat mig den" men jag förklarade att jag sett den i Årstaviken och att den heter Japan. Hon undrade vad jag tycker om Greenpeace och jag sa att Greenpeace fokuserar för mycket på block och för lite på stinkbomber, hat och tjafs. Hon sa att hon var glad att någon för en gång skull brydde sig.

I vanliga fall viftar folk irriterat bort Greenpeace med motiveringen att de är för bångstyriga och milita. Jag viftade bort dem för att de snoozar sig igenom verkligheten. Jag sa att jag har en peng till valarna. Tjejen uppmanade mig att ge den till Paul Watson (grundare av Greenpeace men utesluten ur organisationen för att han var för otrevlig) och hans Sea Shepard. Där kommer min hink mynt att hamna. Jag uppmanar alla att skänka en slant till bekämpandet av valslakten i antarktis. Prick här slantar man in.

Och för alla som undrar vad jag gör när jag inte bloggar kommer här ett litet bildspel:


Åt kungskrabba i Kungsträdgården. Den var en besvikelse. Garanterat fryst tidigare och en helt menlös smak.


Här dricker jag ett gott rödvin och tänker att valar rules.


Här är jag i Kungsträdgården och sanktionerar idiotin vin/plastglas.


Jonathan och Kloss diskuterar genlim.


Jonathan efter en MK-afton med GB och lammtja.


Ah, prins Philipson och dr Sandström.


Utan lag, det blir kaos.


Kommentarer
Postat av: K

Jag hoppas fan du gick in genom dörren. Om Martin fortsätter stiga i viktighet kommer han att implodera. Och då är det dax att spöa honom innan.

2010-07-22 @ 07:00:11
URL: http://regnavrede.blogspot.com/
Postat av: Ebichu

Själv letar jag febrilt efter en organisation som jobbar för att bevara den europeiska fälthamstern. Det går sådär.



Funkar det att låtsas att valar är gigantiska, hårlösa gnagare?

2010-07-26 @ 13:01:22
Postat av: fredrik

Roligt ändå. 8)

2010-08-14 @ 17:46:14
URL: http://fredrik-d.blogspot.com/
Postat av: Johan

Mm, begå brott för att stoppa det man tycker är fel är alltid rätt ;) Nä, ska man ge pengar så ge dom till en organisation som inte skapar drama bara för att hamna på löp och känna sig viktiga.

2010-08-15 @ 18:38:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0