Superviktigt

Kentha Philipson är helt omättligt. Som en trimmad väderkvarn med Warrior-spons vevar han loss för att jag ska blogga. Han är som en bottenlös brunn (fast mycket sötare) där man kan slänga i hur mycket som helst utan att det ens blir halvfullt.

Men just nu har jag ingen lust att blogga. Konceptet på min blogg är att jag skriver när jag har något att skriva om.

Fast detta inlägg blir av bara för att jag gillar Kentha så mycket. Ingen annan kommer att få ut någonting av att läsa det. Knappt Kentha heller, som kommer skrika om ett ännu bättre inlägg som handlar om att jag nyss åt ett äpple (mest rött men lite gröna fläckar), att jag har på mig min Visceral Bleeding-longsleave och att det borras infernaliskt i huset (nåt med fiberrikt bredband).

Men visst, håll till godo med mina anteckningar i mobilen. Den tekniska detalj man använder för att anteckna stödord, små osammanhängande kom ihåg-noteringar som man tror att man behöver längre fram. Kanske är man på konsert och ska blogga om den, eller nån portkod eller tips om en bra tvserie.

Så här ser mina anteckningar ut gjorda det senaste året. Eftersom jag begriper endast en liten del av dem kanske läsarna kan räkna ut vad jag menar:

"Musella" (gjord för tre veckor sen hos brorsan för att jag skulle komma ihåg att köpa detta mycket mumsiga musvin. 99 spänn per flaska är fyndpris!)

"Sirap, rågmjöl, rödlök, äpple, malg inge, nejlika, mejram" (lista på saker att handla inför blodpuddingsracet för en dryg månad sedan)

"Mc kod xxxx" (koden censurerad för att inbrottstjuvar ska bli förvirrade)

"Circle" (vet ej)

"Dead set. Shield. House." (nån som tipsade om tvserier, kanske Krille. Nu kom jag på att jag glömde skriva minnesanteckning när MC tipsade om Damages i måndags)

"2317 Mediterra" (nåt vintips som jag viftat bort)

"Gifta. Homo" (fullständigt obegriplig minnesanteckning)

"100michelinstars1yearblogspot" (adress till matblogg där svensk miljonär reser runt i världen och krubbar i sig 100 Michelinstjärnor på ett år. Lysande idé men tyvärr visade sig bloggen vara ganska träigt skriven)

"Gora. Daniel. Skribent. Barskåp" (vet inte vad detta refererar till)

"Choke. Art. Pity" (?)

"Carl a? Uggla helge. Kenny. Kris. Brändon" (misstänker att jag tyckte nån såg ut som Ugglan Helge)

"You horse have dif. Heart atack. Rock. Relise" (jag går bet även här)

"Bagpipersarms" (tror att Hjalmar kan ha tipsat om denna pub)

"Bed of nå. Nailed to the gun. Mailbomb. Någler" (vet inte vad detta åsyftar)

"Top chef" (Ah, en milstolpe! Tror det var i höstas som MC tipsade om matlagningstävlingsserien "Top chef" - en av världens bästa dokumentärserier som någonsin gjorts!)

"Enchantment. Plats sjugosju. Blå parti ökar. In Requiem. Mer händer. Say just. Måste ha hört tio år nattklubb. Enemy." (nedkluddat på Paradise Losts gig på Debaser Medis... eller kanske Rockweekend)

"Sömn. Hallow. Tjej. Erase. Adrian. Sviktar. Vad gör ni. Kom hit. Mustasch. Ember fire. Svarklädd. Ash från förra skivan. Sångljud upp och ned. Mörk sång för. As h die. Refräng mummel. Tack 1972. Eternal. Inet många hört. Are they god. Pity. Föl" (Paradise Lost på Rockweekend)
'
"Du känner lukten åt b. Nu kommer hästarna. Lufttrummor. Anja. The world ends at it begins. D är ett geni! Continental darkness. Solo. Ljus. Vin. Ask. Tv. Kamin. Datorhörna." (häng hemma hos Abbath i somras)

"For all tid. Flöjebana" (Bergenresan)

"652, 318, 747" (känner inte igen dessa tal)

"Stefan, har du nåt ackord till detta?" (vette fan, kan vara nåt Lelle Modig sagt på TV 4)

"Ingen Mikael" (vet inte)

"Black lip jerry x" (filmstips kanske)

"Trummisen ser ut som en tunna vapenfett i ett par svarta vuxenblöjor" (Mistfits-giget på Rock and roll-båten som Denimzine anordnade förra våren)

"Antidep. Roligare än att kolla på 24. Häst. Fett. Bitmärken. Ring- Ändå på väg hit. Gisslan lösen tortilla. Framåt bakåt bälte hästsko" (Ah, första chiliäventyret!)

'"Put it down" (obegripligt)

"Känner inte igen honom" (känner inte igen minnesanteckningen)

"Sitter du ner eller är du också från Asien?" (På Joe Labero Show. Han skämtar om att asiater är så kortväxta)

Kommentarer
Postat av: K

Jag är helt jävla allvarlig - det där var skitbra. Tack. Nu ska jag inte tjata på dig på ett tag.

2010-03-11 @ 19:45:45
URL: http://regnavrede.blogspot.com/
Postat av: Andréas

Om du gillar Top Chef har du väl koll på Master Chef på BBC?

2010-03-11 @ 20:25:11
URL: http://www.sarcophagic.com
Postat av: kal

Måste passa på att tipsa om det ultimata matprogrammet: japanska orginalversionen av Iron Chef. Kolla youtube.

2010-03-12 @ 10:26:36
Postat av: K

Mitt program är bättre. Det heter Fuck You Chef.

2010-03-12 @ 10:52:20
URL: http://regnavrede.blogspot.com/
Postat av: Josefsson

Hahaha! Underbart.

2010-03-12 @ 12:57:20
Postat av: Dagger Deb

Seriöst. Får MC och Chrille all cred för allt jag tipsar om? Va? Gud man känner sig... Gift. Homo.

2010-03-12 @ 13:15:57
Postat av: Linnéa

Det var ju jag som tipsade om Bagpiper's! Janne är helt besatt av det där stället.

2010-03-12 @ 14:06:58
Postat av: Gran

Linnéa: Och Anna påpekade om att det var hon som tipsade om "Top chef". Mina minnesanteckningar: helt klart inte ett bra system.

2010-03-12 @ 15:06:41
Postat av: Gran

Andréas: Har inte sett Master Chef, men ska kolla upp. Tax för tipset!



Kal: Har hört att "Iron chef" ska vara lite pajas, men det kanske var den amerikanska versionen som åsyftades. Ska kolla!

2010-03-12 @ 15:21:13
Postat av: MC Hummer/MC Hammer/MC Himmler

Anna, jag tipsade JG om "Top chef" redan 2008, innan ni ens hade träffats. Måste ha tipsat honom om det minst ett dussin gånger innan han slutligen tog sig i kragen och upprörde vifta bort mig. Men det kan ha varit så att ditt tips fick tölpen att äntligen inse att han var på väg mot förfall.

2010-03-12 @ 17:45:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0