Amon

Den 4 november spelade Watain på Münchenbryggeriet i Stockholm. I stället för svensk elit-black metal valde jag amerikansk E.T.-death metal. Klockan 24.00 den fredagen ringde jag Eric Hoffman och i nästan två timmar pratade vi om Amon, Deicide och utomjordingar.

I nya numret av Sweden Rock Magazine återges samtalet på fyra sidor, men allt fick inte plats. Här kommer ett gäng överblivna citat och ett par bilder som Eric mejlade men som inte fick plats i layouten.

"Tyskarna lyckades bygga rymdskepp och startade en bas i Brasilien där de flög ett rymdskepp till en liten by, landade, lurade befolkningen, åkte tillbaka till basen och meddelade Hitler. De byggde tusentals av dessa och lärde sig att bestycka dem med vapen."


Bilden ovan visar Erics bror Brian Hoffman i slutet på 80-talet. Enligt Eric är bröderna konstnärligt lagda: "Vi gör all möjlig satanisk konst. Mycket abstrakta grejer. Brian har en massa grymma målningar på väggarna hemma hos sig. Jag skulle vilja använda en del av hans målningar till Amon framöver. Dessutom har han en massa intressant konst på sin kropp. Han har en djävul i nacken som är riktigt cool, en medusa som liknar bläckfisken på vårt skivomslag och ormhuvuden på bröstet, en påve som är tilltygad och Jesus som är 'fucked up' och mycket demoner och symboler."

"Jag var less på A&R-killen Monte Connor och Roadrunner för de gav mig en massa skit. Efter det att Roadrunner började jobba med Slipknot ringde Monte mig och undrade varför mitt gitarrljud lät så dåligt. Jag svarade: 'Du ger mig en budget på 35 000 kronor och tror att det ska låta suveränt. Du bryr dig inte om vad jag har för utrusning. Köp en lika bra förstärkare till mig som Slipknot spelar på så ska jag rocka röven av dig.'”

"Utomjordingar kom till jorden, experimenterade med genetik och skapade oss för att vara slavar. Fallna änglar i bibeln är en omskrivning för utomjordingar. Och demoner var i själva verket utomjordingar, men det förstod inte människor förr i tiden."

"Stjärnport. Svarta hål. Demoner."

"De vill inte ha någon på månen och har kastat av en kropp där. All möjlig galen skit. Till slut blir dessa grejer kända för allmänheten. Kineser, ryssar, månen."

Glen Benton i mitten och Eric Hoffman till vänster. Bilden är från slutet på 80-talet strax innan Amon bytte namn till Deicide.

 

"Det finns alla möjliga former av kolbaserade livsformer i universum och vad religionen gör är att den kontrollerar alla människor. Religiösa säger: 'Om vi är skapta av en annan livsform, vem skapade då den livsformen?'. Givetvis skapade 'något' hela jävla skiten, eller om det var någon livsform, men att tro att allt bara ploppade upp ur ingenting och att det skapade syre, träd och planeter ur tomma intet är efterblivet."

 

"Att åka till mars är inget nytt, utan det har gjorts för länge sedan. Utomjordingar åker till alla möjliga planeter. Vi borde ha åkt fram och tillbaka till månen och mars för 10-20 år sedan och haft sexuella relationer i rymden. Det blir inte bättre än så, eller hur?"

 

Detta var alltså överblivet material. Verklighetsförklaringen hittar ni i denna tidning som finns i butik i början på nästa vecka:

 

 

 


Kommentarer
Postat av: arvid

välkommen tillbaka, keep it up! jag sviker inte bloggen av bloggar

2011-12-15 @ 00:21:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0