Nightwish

Att gå på Nightwish-konsert är ungefär som att kliva in i arslet på Maud Adams. Man är förundrad över vad man gör där. Omgivningen ter sig främmande men ändå inte på något sätt. Där finns trots allt något lockande. Här åfyftas senaste singel/video-släppet  "Amaranth". Den är syndigt nynnvänlig.

Det tyckte nog de flesta i lokalen - barnen hämtade från "Du är vad du äter" (och deras föräldrar), blonderade tjejgänget i Canadian Goose-jackor (observera att det var tryckande hetta i lokalen), finska 40+killarna som hade Warlock-tröjor, Halloween-sminkade kvinnor i fula klänningar, Filippa Barks dubbelgångare iklädd Nightwish-tröja herrmodell storlek XL etc. - men en kille klamrade sig förskräckt fast i rökrutan.
- Vad fan, någon sa att det här ska vara bandets hit. Det är ju det sämsta skit jag hört i hela mitt liv! utropar LG Petrov någon minut efter låtens slut.
Han sansar sig och undrar vad fasen jag gör på spelningen.
- Eh, jag gillar "Amaranth" och ska dela flyers. Men vad gör DU här?
- Ha, ha, ja... jag känner ju Pike (dörrvakten).

LG berättar att han under morgonen varit på Berns och blivit Grammis-nominerad samt gjort sitt bästa för att plocka med sig så många gratissmörgåsar som möjligt.

Anette Olzon. Hur skötte sig Nightwish nya, svenska trumfkort som ersatt Tarja Turunen? Tja, hon sjunger ju rätt fantastiskt - till skillnad från gitarriströven som låter efterbliven när han tar ton (vilket han gör för ofta). Men Anettes utseende och scenspråk känns väldigt  "Kicki, Bettan, Lotta" möter upphåttad Hemkundskapslärare med ett fullständigt bombat mellansnack. Hon undrar om det är ok att hon pratar skånska (fast hon låter som Lena PH) och hon tycker det är åh så roligt när folk hoppar upp och ned, upp och ned.

Och alla dessa ballader! I princip alla utom WASP ska ge fan i att göra ballader.

Mest märkligt var att kamrat Hanses lirar keyboard i Nightwish.

image4
Hanses matar sin brorsa

image5
Hanses har hatt

Kommentarer
Postat av: David

Ordföljden: "Filippa Barks dubbelgångare iklädd Nightwish-tröja herrmodell storlek XL" skrämmer mig något oerhört. Det måste ha krävts ett visst mod för att stanna kvar i lokalen.

Att L-G närvarade och utövade direkt kritik bör i och för sig ha varit hjälpligt. Man blir lätt lite stinn och pigg på att skrika efter en tidig morgons smörgåsorgie.

2007-12-05 @ 14:01:36
Postat av: Brorsan

Nu gör jag väl bort mig här i bloggen, men jag får faktiskt erkänna att jag inte har något som helst minne av situationen på bilden. Och jag tycker inte att jag känner igen mig själv heller. Men det kanske bara beror på att jag inte har någon hatt på mig just nu. Finns det på bild så måste det ju vara sant.

Men min fråga till dig rör musik och finnar. Denna FASANSFULLA kombination. Vad är det med finnar egentligen? Varför envisas de med att hålla på? Finland är för musiken vad Hötorget är för målarkonsten. Vore det inte bättre för alla inblandade parter om de bara la ner?

2007-12-05 @ 23:21:44
Postat av: Anders Berg

All "metal" där en kvinna sjunger är skit!

2008-01-08 @ 17:19:31
Postat av: Slusk

Klart hon inte pratar redig skånska, hon är från Helsingborg, där pratar de en retarderad variant av skånska.

2008-03-08 @ 15:31:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0