Bögsnack

Det är kul och lärorikt att jobba på bibliotek. En serviceminded kamrat som langar böcker över disk bjuder på följande konversation som nyss ägde rum (på grund av viss sekretess nämns inga namn eller vilken bibbla det rör sig om):

"Retard - Du vet, han Elton John...
Jag - Ja?
Retard - Han är en stor bög han!
Jag - Det visste jag faktiskt.
Retard - Åh, du visste det! Har han var't det länge, vet man det?
Jag - Förmodligen har han alltid varit bög.
Retard - Ouff, jävlar! Nä, fan å va bög.
Jag - Det är nog inte så hemskt hörru du.
Retard - En stor bög är han. Vet du vem mer som är bög?
Jag - Nej, vem?
Retard - Michael Jackson!

Här tog jag en paus och övervägde att låta honom bara stå där och nicka för sig själv, men ämnet krävde uppföljning.

Jag - Det vet väl ingen säkert?
Retard - Jag hörde det ja'h, att han var't bög med en unge. Flera ungar!
Jag - Visst, det har jag också hört, men jag har även hört att ungarna ljög för att pressa honom på pengar.
Retard - Pengar? Hur då?
Jag - Ja, de ljög alltså om att Michael Jackson bögat med dem, då blev han ledsen så klart och betalade dem för att ta tillbaka det.
Retard - NÄ-Ä! Var det så?
Jag - Förmodligen. Men han <i>kan</i> även ha gjort det, inget vet säkert.
Retard - Om någon böga mig, då, vettu, då skulle ja DÖDA HAN!
Jag - Till och med om det var Elton John?

Man ser på honom att maskineriet i hjärnan knakar igång för fullt varpå en slutsats dras.

Retard - Elton John kan inte träffa mig för han bor så långt bort.

 

Killen är för övrigt ett praktexemplar: hela plånboken täckt av porrbilder som han tejpat dit, någon sorts skor för handikappade på fötterna med enorma kardborrband och världens puffigaste täckjacka samt SJÄLVKLART cykelhjälm i frigolit."


Kommentarer
Postat av: Andreas

Hahahaa att det alltid blir här man hittar guldkornen efter en massa slösurf...

2009-03-20 @ 23:09:08
URL: http://www.sarcophagic.com
Postat av: Gran

Andreas: Men vänj dig inte med bögprat och en kille som ligger med en tårta. Jag ämnar föra in en hel del tung kulturläsning i bloggen. Senast i höst, då Annica tar sig igenom en dinosauriershow i Göteborg.

2009-03-21 @ 14:28:53
Postat av: Johnny

hahaha, svårt värt!

bra Gran! mer "tung kulturläsning" haha.

2009-03-22 @ 14:59:49
URL: http://www.stig.in/
Postat av: Sulla

Jag hoppas hoppas hoppas att du kan köra ett reportage från SciFi-mässan. Den i Sthlm är ju inte förräns i slutet av året, men det är en i malmö nu i slutet av månaden. Har du inte någon utsänd där?

2009-03-22 @ 15:20:27
URL: http://womenleatherandhell.blogspot.com
Postat av: Gran

Sulla: Tyvärr har jag ingen kulturredaktion i Malmö. Men det står ju Annica skrivet rakt över det där uppdraget. Så jag siktar in mig på att anlita henne för nästa mässa i GBG.

2009-03-22 @ 15:46:34
Postat av: Anders Berg

Låter lite som när Putte snackar.

2009-03-22 @ 18:45:23
Postat av: Anal Elf Kid

Fan, sci-mässan var ju i Gbg förra helgen ju :(

2009-03-23 @ 19:53:06
URL: http://www.framednoise.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0