Fet-Mats

I går recenserade jag Sabatons "Coat of arms" (släpps 21 maj) till SRM #71 som utkommer 10 maj. Nämnde Fet-Mats i inledningen.

Så, vad gör då Rickard Olsson som leder oumbärliga "Vem vet mest?" på SVT? Jo, han hypar skiten ur Fet-Mats.

Han nämnde Fet-Mats två gånger i inledningen i kvällens program, och sedan ytterligare två gånger under den korta programtiden.

Nu är det fem minuter kvar och han kommer garanterat avsluta med en oneliner om Fet-Mats. Ingen kommer fatta att det var JAG som startade Fet-Mats-trenden från mitt tangentbord - en dag innan den där Rickard. Helvete.




Typisk Fet-Mats-seriestripp

Kommentarer
Postat av: 138

Vem i helvete är Fet-Mats?

2010-04-14 @ 19:56:41
URL: http://canthateenough.blogspot.com/
Postat av: Anders Berg

Det kan jag berätta! Det var en gammal gruvdräng som arbetade i Falu Koppargruva. Men så en dag dog han i ett gruvras. Han blev dock konserverad av vattnet i gruvan och såg därför rätt "fräsch" ut. Många år senare hittar man Fet-Mats, och hans gamla donna, ja riktigt gammal vid det här laget, känner igen honom direkt! (Se den fina bifogade seriestripen). För mer info; Kontakta Dalarnas Museum eller Museet vid gruvan.

2010-04-14 @ 21:28:44
Postat av: K

Trams.

2010-04-15 @ 06:43:45
URL: http://regnavrede.blogspot.com/
Postat av: Petri

Jag föredrar Tjock-Steffe, helt klart.

2010-04-15 @ 17:19:15
Postat av: Kam Ehl

@Petri: Tjock-Steffe är ju bara en modernare variant av Fet-Mats.

2010-04-16 @ 10:42:36
Postat av: Kiosk

Tjock-Steffe är en idiot. Det var inte Fet-Mats.

2010-04-18 @ 19:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0