Hello Laila

Appropå att Krille i morgon ska på presshäng med Laila Bagge, Anders Bagge och Andreas Carlsson kommer jag på att Laila släppt ett album som artist. Skivan heter "Hello Laila" och är släppt av Motown. Att döpa sin platta så när man heter Laila, eller annars också för den delen, är en urballning. Krille spekulerar i att det kan vara en passning till doktorn (Alban).

"1998 släppte Laila albumet Hello Laila, sålde 98 000 ex och blev stor i Japan" hälsar Internet.


"Hello Laila"

Krille slår fast att hans soloskiva ska heta ”Hello Jonas. Hello Anna. Hello – the world.”

Mitt soloalbum skulle heta "Wave away" och bestå av E-Type-influerad fet discopop. Anna på gästsång. Krille dansare.

Annas meddelar att hennes skulle heta "Awesometology". Skitnödig indie med mig och Krille på ostämningsfull lo-fifierad stämsång.

- ”Wave away” är ett kukbra namn, flikar Krille in.

- Just ja, min skiva skulle vara afrikansk världsmusik, fortsätter han. Nils Hansson på DN skulle sprutlackera Strages ansikte av upphetsad pepp.

Dessförinnan har jag bett den nyblivne AB-reportern att fråga Laila om hur hon tänkte när hon döpte sitt album (samt båda Baggarna om de legat med varandra).

- Ja, de har ju varit gifta så det får man anta, generaliserar Krille.

- Jo, precis, men det skadar ju inte att fråga, menar jag.

- Vem ska blogga upp den här konversationen? undrar Krille.

- You go boy! peppar jag.

- Xxxx i xxxx. jag orkar inte. Kör, tycker Anna.

Krille orkar inte heller. Jag skyller på att jag måste kolla på "Mästarnas mästare" med Holm och Sjöberg (översatt för er sporthatare: typ som att sätta Xxxxxx och Krille under samma tak).

Sen kommer jag på att det är SVT = lite segt tempo = jag hinner blogga medan jag tittar.

Då kommer Krille på att Holm och Sjöberg har samma klockspons, enligt Expressen.




Kommentarer
Postat av: hebbe

kan man verkligen räknas som stor i japan när bara 98000 japaner har skivan?



K älskar denna skiva, blümchen är ett minne blott

2010-01-13 @ 00:49:22
Postat av: K

Har tyvärr inte hört den. Än. Men jag har jävla svårt att tro att hon spöar The Blümch. Det låter inte rimligt.

2010-01-13 @ 09:30:54
URL: http://regnavrede.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0