Rättvisa

Josefsson tipsade nyss om veckans nyhet. Killen som vunnit fem raka Wimbeldon-titlar är ute efter våra kalsonger och trosor.

På www.bjornborg.com/en/Missions kan man läsa om en kampanj som går ut på att man skickar in sina använda - bromsspår absolut inget hinder - underkläder till en representant för Björn Borg . I retur får man en rabattkupong värd 5 Euro per inskickat intimplagg.


Anledningen till att bidragen gärna får vara lite slabbiga är att alla inkomna kallingar och trosor sedermera ska överlämnas till den krigsherre (engelska ordet Warmonger som det står i den engelska kampanjen är roligare) som vinner den omröstning som finns på sidan.

Nu leder George W före Fidel Castro. Jag finner det beklämmande att min favorit inte ens finns med bland Top 5.

Jag ser det framför mig. Vansinnet lyser ur President Mugabes gulvita ögonvitor när han grävt sig ur lasset som en skickligt dold grävskopa öst över honom under en av hans skogspromenader. Mugges favoritsyssler är ju som bekant lugna promenader, förtryck och gömma olika saker under sin läpp och så får utvald undersåte gissa saken (och den som gissar fel...).

På en utav hans gigantiska glasögonkalmar har just det paret fillingar som jag skickat in fastnat. Inför otaliga tvteam svär en svettig Mugge att någon ska fan få fan för det här. Det hela slutar med att 1) för att aldrig bli påmind om förnedringen förbjuder Mugge alla invånare i Zimbabwe att bära underkläder 2) många, många västerlänningar har erhållit 5 Euro rabatt på sina kalsonger och trosor.

Det kallar jag global rättvisa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0