Varning

 "Hälften av alla som drunknar har alkohol i blodet" står det i den varningsruta som medföljer en vinannons på framsidan till DN:s fredagsbilaga.  Socialstyrelsen har tänkt till. Eller har den verkligen tänkt igenom detta?

Det innebär ju att den basunerar ut att det är precis lika stor risk att drunkna om man är nykter på sjön som om man är full på sjön. Då väljer man ju att vara full.

De får nog allt krydda varningstexten lite innan den biter. "Hälften av alla som har alkohol i blodet drunknar". Då tror jag att det kan ta skruv.


Kommentarer
Postat av: DJP

Jag tror mer på: "Alla som drunknar dör"

2007-10-29 @ 14:06:03
Postat av: Gran

DJP: Ja, eller "Dricker du alkohol är du lika jävla äcklig som Peter Harysson".

2007-10-29 @ 15:46:52
Postat av: DJP

"Hälften av Peter Harrysson har alkohol i blodet"

2007-10-29 @ 16:03:42
Postat av: Nima

Står ju iofs " hälften av alla som _drunknar_", inte "hälften av alla som är på sjön". :)
Däremot vill jag veta vad den andra hälften av drunkade människor hade för roliga saker i blodet?

2007-11-20 @ 20:53:14
URL: http://nordicdervish.wordpress.com/
Postat av: Gran

Nima: Är jag trög.. om hälften av alla som drunkar på sjön är nyktra så borde det ju innebära att det är MINST lika stor risk att drunkna om man är nykter. Jag menar, mer än hälften av alla som är på sjön har ju druckit och om "bara" hälften av de drunknade hade alko i blodet betyder det ju snarare att det är större chans att överleva en sjöresa i påverkat skick:-)

2007-11-21 @ 09:19:08
Postat av: Anonym

Hälften av alla Nicke Nyfiknar har legat med Mannen med den gula hatten.

2007-11-22 @ 14:00:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0