OS

OS närmar sig sitt slut. Kul med svenskarnas silver i cykel, häst och... ja, vad var det fjärde silvret nu igen?


I stället för framgångarna kommer i alla fall jag att minnas bakslagen. Holms rivning, Kallur rivning, Karonens förkylning och Arvidssons bortförklaringar (som innehöll allt utom möjligtvis "Alltså, en jättestor drake åt upp mina originalspjut så jag var tvungen att bygga ett spjut av min egen ryggrad... och då blev det lite svårt att tagga till").


Men - om Jörgen Persson osannolikt nog tar sig till bordtennisfinal i natt är alla motgångar glömda.


Till sist: ingen kan ha ungått det faktum att ingen i sporten gång faktiskt ägnar sig åt gång. Sporten verkar i stället gå ut på att lubba så snabbt man kan samtidigt som man får sitt springande att se ut som om man går.


Det bisarra är att alla inom sporten har ett avtal om att det är så det ska gå till. Tidigare har domarna, som likt hökar övervakar de tävlande, haft tre varningar att dela ut för de som inte lyckas dölja sitt springande tillräckligt väl. Eftersom alla så pass ofta ränner på utan rim och reson har nu domarna börjat säga till de tävlande innan de varnar. En varning föregås av en eller flera förvarningar ("Hörru, jag varnar dig - om du inte döljer ditt springande bättre snart tänker jag varna dig").


Vad blir nästa OS-sport?


En simmare som tröttnat på att jämt komma sist uppfinner sporten som går ut på att så fort som möjligt ta sig fram i bassängen utan att det ser ut som om man simmar.

Man ligger på rygg med en drink på magen och softar i solen och läser en bok. Inledningsvis fifflar man sig framåt med hjälp av att paddla lite med fötterna och härma rörelseschemat hos en säl. Och när deltagarna fullt ut börjar crawla kliver domarna in: "Hallå, ditt crawl ser inte tillräckligt mycket ut som om du ligger och solar. Jag varnar dig om att en varning snart kan komma att delas ut."


Kommentarer
Postat av: mugabe

Gång är en obegriplig sysselsättning, framför allt för att det är så fult. Själva idén har också kärnfullt sammanfattats som en tävling i att viska högst. Vansinne. Tror att det fjärde silvret var dubbeltennis, förresten. Härligt med OS-tennis, f ö, det var ju flera veckor sedan Wimbledon.

2008-08-22 @ 18:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0