Rävkvinnan

Jag försöker desperat spåra rävnyheten från i går. Det dumma med SVT Text är att alla bra nyheter tas bort rätt kvickt. Nu är nyheten borta.


På sökningen "räv + kvinna + baklucka" svarar Google: Menade du: rävkvinna + baklucka.


Men den tredje sökningen, "fox + woman + attack + trunk", bär frukt då flertalet amerikanska tidningar rapporterar om joggaren Michelle Felicetta som sprang över en kilometer med en rabiessmittad räv fastbiten i armen.


Michelle var ute och lubbade vid Granite Mountain i närheten av Prescott när en räv plötsligt dök upp.
- Den stirrade på mig. När jag såg in i dess ögon förstod jag att någonting var väldigt, väldigt fel, säger Michelle.


Innan hon hann reagera hade djuret satt tänderna i hennes ena fot. Sedan gick den på knät och jobbade sig upp till armen vilket den hade utsett till slutdestination. Tänderna var djupt begravda i köttet och när räven vägrade släppa såg Michelle ingen annan utväg än att springa till bilen som stod parkerade över en kilometer bort. Med en fräsande räv dinglandes från armen.


Väl framme vid bilen lyckades Michelle bända upp käkarna. Hon virade in räven i en t-shirt, stängde in den i bakluckan på bilen och drog till sjukhuset.


Räven, som senare attackerade en veterinär, testades positivt för rabies. Den fick lov att dö.


Rävkvinna


Rövhål


Kommentarer
Postat av: Svanström

Hahaha, 1 km sprint med rabies-räv... Jag tycker att det kan bli en ny gren i OS.

2008-11-07 @ 16:27:30
Postat av: Slusk

Vrävkvinnan?

2008-11-07 @ 20:15:10
URL: http://slusk.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Stakars reven. Jag gilar revar. De är söta.

2008-11-08 @ 09:52:58
Postat av: Gran

Anonym: Jag som är lite konspiratoriskt lagd är rätt säker på att det var Revkvinnan som smittade reven med rabies, och inte vice versa som tidningarna påstår.

2008-11-10 @ 15:14:13
Postat av: Åsa

Rabies är märkligt.

2008-11-17 @ 12:38:19
URL: http://vilketdravel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0