Julklappen som överraskar

"Julklappen som överraskar". Så löd rubriken på ett mejl jag nyss mottog ifrån Webaidshop.

Mejlet inleds mycket starkt:

"- Vad gav du i julgåva senast? 
- Två biobiljetter. 
- Vad tänker du ge i år? 
- ? 
- Då har vi ett förslag: Ge bort getter. "

Mmm... getter. Efter att ha kikat på företagets hemsida http://webaidshop.se/ står det klart att mina vänner och familj i år kommer att bli getägare. Eller bara nästan, för själva geten kommer att fara till Indien.

Tillsammans med partnern HCC jobbar Webaidshop med byutveckling i fattiga områden i flera olika delstater. Kastlös ska inte behöva betyda getlös.

Varje utvald familj får en dräktig get. Vid överlämnandet ges en grundläggande information om getskötsel. För dessa familjer utgör getterna deras enda ekonomiska trygghet, informerar hemsidan. När de behöver pengar, kan de sälja en get. Det lär knappast uppstå någon brist på djur då granngetterna säkerligen kikar förbi titt som tätt för lite kravlöst getmys.

Kostnaden för en dräktig get, vaccination och veterinärkontroll är 450 kronor.

Enligt uppgift är WebaidShop.se en del av Läkarmissionen som har 90-konto, så det borde väl borga för seriösitet.


Kommentarer
Postat av: Josefsson

Bra tips! Men getter? Bah, fånigt. Själv tjackar jag "Oxpaketet":



• Oxe

• Plog

• 2 hackor

• 2 machetes

2008-10-02 @ 13:47:30
URL: http://svullbuk.blogspot.com
Postat av: Gran

Josefsson: Ha, ha, ja, det paketet var faktiskt maffigare! Men jag är svag för just djuret get.

2008-10-02 @ 13:50:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0