Getkuk

Johnny Hagel på Roadrunner fullkomligt sprutade ur sig ölbiljetter på tjyvlyssningen av Satyricons nya album "The age of nero" i går, vilket han ska ha tax för. Plattan är kanon och känns som en "Now, diabolical part II". Satyr såg sportig ut, med bakåtsklickat hår och korrekt hållning.


I sann "Extras"-anda gav jag och Linnéa olika dilemma till varandra. Ett som jag fick var: "Du måste vara gift med Regina Lund resten av ditt liv, och göra dina äktenskapliga plikter, eller höra Comus musik i huvudet dygnet runt resten av ditt liv. Vad väljer du?"
Comus är ett engelskt proggrock/folk-band som låter lite medeltidsveckan, lite Samhall och mycket brun plysch. Jag blev så skräckslagen av detta omöjliga dilemma att jag tror att jag inte ens lyckades formulera ett svar.

Här är ett jag gav till Linnéa: "Antingen måste du säga ordet getkuk en gång i varje samtal du har med din mamma i resten av ditt liv, eller så måste du byta namn till Gunilla. Du får inte förklara för mamma varför du säger getkuk och du måste stå fast vid att du bytt namn till Gunilla för att det är fint."
Linneá undrade om hon verkligen måste säga getkuk även om mamman skulle ringa och berätta att någon dött. Det måste hon. Vi enades om att "Åh nej, det suger verkligen getkuk!" faktiskt skulle kunna fungera i ett sådant sammanhang. Därefter valde hon getkuk-alternativet.

Messiah överhörde samtalet och undrade vad det var som pågick. Linnéa förklarade att det var en slags "pest eller kolera"-lek. Den forne Candlemass-sångaren gick i gång direkt, utan att ens ha fått ett propert dilemma tilldelat sig.

- Jag väljer pest alltså. Lätt pest! Kolera är väl en mysko könssjukdom, som syfilis. Aldrig att jag fläker ut mig i nån sån där satans stol! Pest ska det vara.


Messiah drog också en galant historia om när han såg Black Sabbaths återföreningsgig på Globen.

- Jag stod längst fram och headbangade som en tok. Efter kanske en halvtimme kollade jag upp och märkte att jag var den ende som verkligen röjde järnet. Det lade Ozzy märke till. Han fattade att jag var helt inne i musiken, att jag var den som röjde, så han kom och hällde en hink vatten över mig, ha, ha!


Ja, Messiah, antingen berodde det på det, eller så ville Ozzy helt enkelt busa lite med din frisyr.


Kommentarer
Postat av: Linnéa

"Jag väljer pest". HA HA.

2008-09-19 @ 15:13:29
Postat av: 38

Jag gillar INTE INTE INTE Comus! Hippieskit.

2008-09-21 @ 21:01:29
URL: http://canthateenough.blogspot.com/
Postat av: Gran

38: F'låt.

2008-09-21 @ 22:18:13
Postat av: Josefsson

Comus är bra. Det är ni som är skit.

2008-09-25 @ 11:17:18
URL: http://svullbuk.blogspot.com
Postat av: Gran

Josefsson: Hur kan du ställa Comus mot oss/skit utan att vare sig jämnföra med Metallica eller ens nämna nya Satyricon? Är du helt obegriplig?

2008-09-25 @ 12:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0