Plats 10

Sportpanelen har gått igenom 24 av årets tyngre skivsläpp. Nedräkningen är igång och på julafton blir det stort kalas när Skäggot dampar ned årets bästa sporthårdockssläpp i skorstenen.

Klicka på valfri panelmedlem för att läsa presentation av vederbörande:
Sarah Bäckman (armbrytning)
Jörgen Pettersson (fotboll)
Adrian Schultheiss (konståkning)

PLATS 10

Mastodon "Crack the skye" (Warner)

Sarah Bäckman: Aldrig hört Mastodon tidigare men kan nu säga att jag aldrig kommer lyssna på dom igen om jag inte måste! Ogillar att jag låter så negativ men det här var inte jättebra. Rätt "torrt"... "Ghost of Karelia" var den bästa låten på plattan iallafall, där var det lite drag i min smak iallafall...

Jag gillar markanta refränger, såna som man minns och kan sjunga på hela dagen och få gåshud utav att lyssna på - jag kommer aldrig komma ihåg någon låt med Mastodon från denna platta för dom har inga såna refränger, alla låtar spelas igenom likadant utan något som är "uppåt"...
Betyg: 2/10

Jörgen Pettersson: Riff mästarna imponerar igen. En skiva med väldigt få sprickor. Som vanligt (när det gäller Mastodon) innehåller skivan många riff kombinerat med underbara melodislingor. Ett extra plus till Bernt Hids sång... lite Ozzy-vibbar.
Betyg: 8/10

Adrian Schultheiss:
Sångarens röst påminner lite om Ozzy Osbourne, eller kanske bara jag som tycker det?!. Det gör inget i alla fall, jag diggar hans röst. Första låten e riktigt go och gör att man blir intresserad av resten på skivan som inte besviker dig någonstans. Bra musik och jag tycker om det. Riktigt bra skiva!

Betyg: 8/10


SNITTBETYG: 6/10

Kommentarer
Postat av: A

Herregud en sån gnällspik....

2009-12-15 @ 08:46:31
Postat av: Granehult

BERNT Hinds - hö! hö! hö!

2009-12-15 @ 10:02:42
Postat av: K

Världens mest överskattade band? Nästan lika mycket som Blümchen är underskattad. Tragiskt. Bra Sarah!

2009-12-15 @ 12:04:17
Postat av: Krav Maga

Adrian Schultheiss: Nejdå, inte bara du som tycker att det låter lite Ozzy om sången! Se Jörgen Petterssons utlåtande strax ovanför ditt! Jörgen är en av dina kollegor i Sportpanelen!

2009-12-15 @ 14:39:39
Postat av: David Snusgrop

Skandal. Jag kräver omröstning, alternativt utbyte av jury.

2009-12-15 @ 18:54:26
URL: http://metalbastard.blogspot.com
Postat av: Df

Sarah kanske ska lyssna på pop.

2009-12-24 @ 15:36:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0