Plats 11

Sportpanelen har gått igenom 24 av årets tyngre skivsläpp. Nedräkningen är igång och på julafton blir det stort kalas när Luvskägg placerar årets bästa sporthårdockssläpp i skorstenen.

Klicka på valfri panelmedlem för att läsa presentation av vederbörande:
Sarah Bäckman (armbrytning)
Jörgen Pettersson (fotboll)
Adrian Schultheiss (konståkning)

PLATS 11

Paradise Lost "Faith divides us - death unite us" (Century Media)

Sarah Bäckman: Inte jättebra men inte heller jättedåligt. Aldrig hört Paradise Lost förut. Tung musik! Kan inte komma med något konkret ord eller förklaring varför jag sätter en 5a, antagligen för att det inte känns helt 100. "Living with scars" är den bästa låten enligt mig på skivan, bra refräng som fan! Kanske kan denna platta växa om jag lyssnar några gånger, men så här spontant på första lyssningen är det inte det bästa jag hört:-)
Betyg: 5/10

Jörgen Pettersson:Metalband med en gammal dansbands trummis bakom burkarna... ja...varför inte. "Faith divides us" är en bra låt även så "Last regret". Ingen platta som går in i min startelva direkt men ändå helt ok.
Betyg: 6,5/10

Adrian Schultheiss:
Lite mer deppsound på denna skiva. Är man nere och lite smådeppig o bara vill acceptera att man är det, så passar denna skiva bra. Låtarna e lugna med blandat tempo o lite smågoa. Men det känns inte så speciellt för dom sticker inte ut.
Betyg
: 6/10

SNITTBETYG: 5,8/10

Kommentarer
Postat av: muj

Dansbandstrummis!! Så jävla bra!

2009-12-14 @ 19:35:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0