Plats 12

Sportpanelen har gått igenom 24 av årets tyngre skivsläpp. Nedräkningen är igång och på julafton blir det stort kalas när Klappguden levererar årets bästa sporthårdockssläpp i skorstenen.

Klicka på valfri panelmedlem för att läsa presentation av vederbörande:
Sarah Bäckman (armbrytning)
Jörgen Pettersson (fotboll)
Adrian Schultheiss (konståkning)

PLATS 12

Arch Enemy "The root of all evil" (Century Media)

Sarah Bäckman: För några år sedan skulle jag lätt kunna uppskatta detta, då Arch Enemy var ett av banden jag lyssnade intensivt på under en period. Vet inte vad som hänt riktigt, jag har på något sätt "vuxit" ifrån growl och kan inte luta mig tillbaks och tycka "aaaah vad jag njuter av livet just nu".

Jag blir mer stressad och måste anstränga mig för att lyssna. Coolhets-poäng får dom till 100% då jag fortfarande tycker Angela är typ coolaste bruden ever! Ingen låt fastnade direkt för mig, men gillar att musiken och allt verkligen är tight och med känsla för deras gengre, sååååååå...
Betyg: 4/10

Jörgen Pettersson: Stabil platta med gammalt material. "Demonic science" är ett bra spår... älskar riffet i början. Även "Dark Insanity" är ett rivit nummer. Även om jag inte älskar sången så är detta en helt ok platta.
Betyg: 7/10

Adrian Schultheiss:
Stenhårda Arch Enemy med Angela Gossow vid micken, man har lite svårt att se henne framför sej när man hör rösten. De visar att de är musikaliska oftast i mellan partierna, men sköna riff och lite lugnare partier. Jag tycker det saknas någon riktigt bra låt som sticker ut och lyfter skivan som det fanns på ”Doomsday Machine”.
Betyg
: 6/10

SNITTBETYG: 5,7/10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0