Plats 13

Sportpanelen har gått igenom 24 av årets tyngre skivsläpp. Nedräkningen är igång och på julafton blir det stort kalas när Klappchefen langar ned årets bästa sporthårdockssläpp i skorstenen.

Klicka på valfri panelmedlem för att läsa presentation av vederbörande:
Sarah Bäckman (armbrytning)
Jörgen Pettersson (fotboll)
Adrian Schultheiss (konståkning)

PLATS 13

Cauldron "Chained to the nite" (Earache)

Sarah Bäckman: När jag såg hur killarna såg ut påminde dom mig om en viss vänskapskrest jag umgicks med för några år sedan. Denna krets var som galna i en viss typ av musik (gamla Metallica-stuket), tror det kallades speed eller thrash metal. Hursomhelst, så visste jag att det skulle vara den här typen av musik just pga hur dom såg ut, och det är något jag inte lyssnar på och känner att "shit vad jag älskar detta". Men är det så att jag är på en fest och det här spelas så är det helt okej, bakgrundsmusik liksom. Jag är inget fan bara!

För mig är detta tråkig och enformig musik, det är inga schysta melodier utan dom står bara och gör sin grej (vilket såklart är unikt i sig!). Jag gillar det bara inte, men en sak är bra och det är att det är tight och bra gitarr-riff!
Betyg: 3/10

Jörgen Pettersson: Soundet för mig tillbaka till det ljuvliga 80-talet. En blandning av Judas Priest och Megadeth. Detta är ett band som jag gärna skulle vilja se live. Minus för det burkiga gitarrsoundet.
Betyg: 7,5/10

Adrian Schultheiss: Riktigt skön skiva med lätt lyssnad hårdrock, lite influenser av äldre hårdrock kanske 80-tal??!?. Gitarrerna låter skönt genom hela skivan och sångaren har en bra sångröst. Låtarna låter dock lite likadana och drar ner helhets intrycket.
Betyg: 6/10


SNITTBETYG: 5,5/10

Kommentarer
Postat av: K

Fan vilka konstiga skivor du gett stackarna.

2009-12-12 @ 09:44:10
URL: http://regnavrede.blogspot.com/
Postat av: Gran

K: Vadå, du hatar ju all musik du själv inte skrivit. Undantaget Alice Deejay och Prodigy och kanske tre band till.

2009-12-12 @ 10:14:15
Postat av: K

Precis, haha.

2009-12-13 @ 08:51:57
URL: http://regnavrede.blogspot.com/
Postat av: Parne

...och Nathalie Imbruglia vill jag minnas.



Rått.

2009-12-13 @ 11:18:26
URL: http://idiotensparad.blogg.se/
Postat av: K

Hon ingår i de "kanske tre till", sopprot.

2009-12-13 @ 14:06:32
URL: http://regnavrede.blogspot.com/
Postat av: Parne

Hörrö ditt jävla skabbdike...Imbruglia är inget band.

2009-12-13 @ 14:43:56
Postat av: K

Hon har nog ett band, så fuck you.

2009-12-14 @ 13:34:29
Postat av: K

Just ja, din blogg Parne... Den är rolig. Säg inget till nån att jag tycker det. Fuck you igen. Så.

2009-12-14 @ 13:38:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0