Plats 22

Sportpanelen har gått igenom 24 av årets tyngre skivsläpp. Nedräkningen är igång och på julafton blir det stort kalas när Tomtfan tappar ned årets bästa sporthårdockssläpp i skorstenen.

Klicka på valfri panelmedlem för att läsa presentation av vederbörande:
Sarah Bäckman (armbrytning)
Jörgen Pettersson (fotboll)
Adrian Schultheiss (konståkning)

PLATS 22

Immortal "All shall fall" (Nuclear Blast)

Sarah Bäckman: Det är verkligen svårt för mig att uppskatta denna CD eftersom jag har ca 0 förståelse för sådan här musik. Jag kan inte alls tänka mig att man gosar med någon man tycker om och lyssnar på det här i bakgrunden, eller har det här när man städar eller bara vill slappna av. Förstår inte att man lyssnar på det självmant helt enkelt!

Men om jag försöker att vara lite objektiv, musiken är faktiskt jättebra som grund! Bra melodier och det är hårt - för mig är det "sången" som förstör! Men jag kan verkligen förstå att människor lyssnar på det här, en stor del av min umgängeskrets avgudar sån här musik så jag vill ju inte vara spydig eller otrevlig eller något, men JAG gillar inte det här!
Betyg: 2/10

Jörgen Pettersson: Detta går inte. Tyvärr. Ett oljud på sång och målade djävulsdyrkare... nej tack.
Betyg: 4/10

Adrian Schultheiss: En okej skiva att lyssna på. Men väldigt ensidigt och inget som riktigt fastnar i öronen, den flyter mest förbi och säger inte för mycket. Passar bäst som bakgrundsmusik.

Betyg: 5/10


SNITTBETYG: 3,7/10

Kommentarer
Postat av: K

Räknar med TPH och Torture Division på delad första plats.

2009-12-03 @ 10:55:27
Postat av: Andréas

ojoj, redan har två plattor från min top-5 för året avverkats... jag förmodar att Funeral Mist inte finns med högre upp.

2009-12-03 @ 11:52:26
URL: http://www.sarcophagic.com
Postat av: Gran

Andreas: Funeral Mists skivbolag tackade bestämt nej till medverkan med motivering att detta är inget sammanhang bandet vill figurera i.

2009-12-03 @ 11:58:29
Postat av: Beso

Vilka höga betyg han Jörgen sätter trots att han hatar det.

2009-12-03 @ 13:55:41
Postat av: Slusk

Beso: han kanske nyttjar en logaritmisk betygsskala.

2009-12-03 @ 14:31:26
URL: http://sluskafan.blogspot.com
Postat av: Gran

Beso: Ja, han är snäll med nuffrorna. Sann julanda!



För övrigt: här spisar man sin julemiddag ("etisk gris"): http://www.djuret.se/

2009-12-03 @ 14:33:24
Postat av: Lazy

Det här är väldigt weird.. men skoj!

2009-12-03 @ 18:07:07
Postat av: Anders

Kan du inte sätta din undersåte Philipsson på att i sann tortyrdivisionsanda bevaka hela årets världscup i skidskytte?

2009-12-04 @ 08:44:31
Postat av: K

Jag är ingens undersåte. Du ska passa kakgluggen. Hail Satan!

2009-12-04 @ 10:25:05
Postat av: Josefsson

Känns som att jag läser "Leader of the pack" i Sweden Rock Magazine.

2009-12-04 @ 12:07:22
Postat av: Anal Eld Kid

Det är grymt att sportmänniskorna bekräftar alla mina "fördomar" helt på egen hand. Hail Mustasch!

2009-12-04 @ 18:16:40
Postat av: Gran

AEK: Jag lovar att du kommer att bli förvånad över hur toppstriden ser ut!

2009-12-04 @ 19:41:04
Postat av: K

"Känns som att jag läser "Leader of the pack" i Sweden Rock Magazine."



Även om SRM kanske inte är en av de vassaste tidningarna världen sett så är väl ändå LOTP lite bättre, om än totalt tragisk? Detta påminner mer om Slavestate.



Gran: BLir jag oxå förvånad över toppstriden? Vann jag? Jag gillar att vinna.

2009-12-09 @ 09:29:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0