Plats 3

Sportpanelen har gått igenom 24 av årets tyngre skivsläpp. Nedräkningen är igång och i övermogron blir det stort kalas när Skäggpappa pytsar ned årets bästa sporthårdockssläpp i skorstenen.

Klicka på valfri panelmedlem för att läsa presentation av vederbörande:
Sarah Bäckman (armbrytning)
Jörgen Pettersson (fotboll)
Adrian Schultheiss (konståkning)

PLATS 3

Dead By April "Dead by April" (Universal)

Sarah Bäckman: Jag upptäckte Dead by April som alla andra i våras av låten "Losing You" och jag svär, jag har lyssnat på den låten MINST 5ggr/dag sedan typ Maj! Jag ÄLSKAR den låten! Och jag blev överlycklig att få chansen att recensera denna skiva för då fick jag ju äntligen lyssna på mer av deras låtar, och jag tycker det är skitbra!

Den absolut enda nackdelen är att dom skriker emellanåt, en gengre som jag INTE tycker om! MEN, det gör absolut ingenting eftersom det är deras sound! Det är deras grej liksom, och passar skitbra. Jag föredrar tight, melodisk hårdrock med bra refränger och grym sångare! Och det har Dead by April! Skulle vilja se dom live!
Betyg: 8/10

Jörgen Pettersson: Göteborgs pophårdrock. Ta bort alla syntmattor och lägg på lite fläskig gitarr, så hade detta blivigt en riktigt bra platta. Nu känns det lite för mycket ”Pop” även om jag gillar Jimmie Strimells råa growl emellanåt. ”Losing you” är en ett bra spår.
Betyg: 7,5/10

Adrian Schultheiss: "Losing you" är en bra låt, tyvärr sönderspelad av radio. Melodisk metal med sköna låtar. ”En bra kompis i dina högtalare” om du gillar delvis lugnare pop rock metal.
Betyg: 8/10


SNITTBETYG: 7,8/10

Kommentarer
Postat av: Leo

Nu börjar man kräkas på riktigt...

2009-12-22 @ 01:05:43
Postat av: Seb

FY!

2009-12-22 @ 07:21:05
Postat av: K

Herre. Jävla. Gud.

2009-12-22 @ 07:36:04
URL: http://regnavrede.blogspot.com/
Postat av: Josefsson

Gaaah

2009-12-22 @ 09:56:35
Postat av: Parne

Ja! Där satt den! Tredjeplatsen till The Project Hate By April.



Hela Carlingskedjan jublar.



Fy. Jävla. Fan.



2009-12-22 @ 10:36:42
URL: http://idiotensparad.blogg.se/
Postat av: Dagger Deb

Hardcorehimmler GRÅTER!

2009-12-22 @ 21:11:17
Postat av: Karl Hungus

Hahaha, sportpanelen har onekligen bra smak. Dead by April är t o m sämre än vad Linkin Park är i sina allra sämsta stunder. Och det vill inte säga lite, det.

2009-12-23 @ 10:48:17
Postat av: arvid

själv skulle jag vilja se dom DEAD.



vilka kommer vinna? blir det lars-krizters som tar hem dubbeln i år?

2009-12-23 @ 17:23:11
Postat av: Evil Meatman

Hehe va fan Gay by April!?!? Stor humor - jag trodde det skulle avhandlas musik och i den hårdare skolan men nix - popmusik av sämsta sort har tydligen letat in sig här!

2009-12-25 @ 21:22:09
URL: http://evilmeatman.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0