Plats 7

Sportpanelen har gått igenom 24 av årets tyngre skivsläpp. Nedräkningen är igång och på julafton blir det stort kalas när Würst snablar ned årets bästa sporthårdockssläpp i skorstenen.

Klicka på valfri panelmedlem för att läsa presentation av vederbörande:
Sarah Bäckman (armbrytning)
Jörgen Pettersson (fotboll)
Adrian Schultheiss (konståkning)

PLATS 7

Europe "Last look at Eden" (Universal)

Sarah Bäckman: Åh... Ingen kan INTE gilla Europe! Så är det ju! Oavsett musiksmak så är Europe något alla kan lyssna på utan att bråka - JA, FÖRR I TIDEN... I dagsläget kan man faktiskt bråka om vad man tycker om dom!
Jag blev så grymt besviken på deras comebackplatta Secret Society från 2006. Jag menar, under hela min barndom lyssnade jag ju på all deras musik från 80-talet och såg Europe som det soundet. Min farsa, som lärt mig allt jag kan om musik, sa att när deras comeback platta kommer, så kommer det INTE låta som förr i tiden. Det skulle vara en omöjlighet, och han hade ju så rätt!

Det låter som ett försök till att bli bra musik i RixFM men inte ens det lyckades dom med! Men nu skulle jag inte uttrycka åsikter om den plattan, utan om den nya Last Look of Eden, och det är EN KLAR FÖRBÄTTRING!!! Asbra! Dock måste jag erkänna att den VÄXT fram hos mig, jag har lyssnat om och om igen, och nu gillar jag den skarpt. Välskrivna och bra producerade låtar, Joey's sång är grym och allt liksom har börjat falla på plats igen! Jätteroligt att se (...och höra)!!!
Betyg: 7/10

Jörgen Pettersson: Skivan innehåller två riktigt bra spår ”Last look at eden” och ”The beast”. Annars tycker jag att det är en rätt så slätstrycken historia. Givetvis ett plus till John Norums gitarrlir.
Betyg: 7/10

Adrian Schultheiss: Europe är alltid Europe. Denna skiva är bra men den når inte upp till de gamla skivorna. Skivan innehåller många godbitar, för mig är favorit låtarna; 2, 3 och 8. Jag rekommenderar denna skiva och tycker den är köpvärd. Den står i min skivsamling varje fall.
Betyg: 8/10


SNITTBETYG: 7,3/10

Kommentarer
Postat av: klasse

omslaget ser ut som två särade skinkor med en dubbel uppsättning rövhål. inte så värst grannt.

2009-12-18 @ 12:21:50
Postat av: K

Antingen det eller så är det en fitta med 2 krabbklor.

2009-12-18 @ 13:26:17
URL: http://regnavrede.blogspot.com/
Postat av: Parne

Tror helt seriöst att det är två polare till mig som gjort omslaget. Dom kirrar det mesta när det gäller design o skit till Europe. Dom måste fan hata Europe.

2009-12-18 @ 14:13:21
URL: http://idiotensparad.blogg.se/
Postat av: Andréas

Högt betyg av Jörgen när han bara tycker att två spår var riktigt bra och resten var "en rätt så slätstrycken historia".

2009-12-19 @ 00:13:20
URL: http://www.sarcophagic.com
Postat av: Lifen

Helvete, vad bruden verkar efterbliven. Bim-bim-bim-bimbo.

2009-12-19 @ 10:38:36
Postat av: Gran

Lifen: Helvete, how can you be so uncool?

2009-12-19 @ 12:10:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0