En (till) hyllning till min vän Krille

Ett kort inlägg om vad som är årets hittills varmaste, sötaste, ja bästa bild helt enkelt.


Jag tror att min kompis Krille har gjort något unikt. Som man kan se på bilden nedan har han tagit ett mentalt steg ur sin mänskliga kostym (fylld med otroligt mycket värdefullt, givetvis, men prick alla människor har någon liten skrynkla att räta ut) och är fullkomligt inne i det lilla djurets värd.


Det vanliga människo/djur-förhållandet existerar inte här. Ingen husse/hund-mentalitet så långt ögat når. Som synes är Krille ett mentalt marsvin (om än bara för en sekund), och antagligen ett av de fem lyckligaste på jorden. Och det slår jag fast utan att vara ens angränsande till nedlåtande - bilden är bland de finaste jag sett.


En människa hade kunnat se så där begeistrad ut med en gnagare i sin kaffekopp, det förstår jag (kanske). Men den hade haft någonting i blicken som hade sagt "Du är ett sött marsvin, men du är blott ett marsvin".

Krilles blick och hela ansikte hojtar "Du, brorsan, låt oss skutta iväg och hitta världens största hasselnöt!".

Psst! Senaste nytt i Krille-hyllningsvärlden hittar man här.


Kommentarer
Postat av: Anal Elf Kid

Men för HELVETE din jävla snusförgiftade bonnläpp. HUR svårt ska det vara att fatta att det är en DVÄRGHAMSTER, INTE ett marsvin?! Ett marsvin är ca tio gånger större än en dvärghamster och hör inte ens till samma gnagarfamilj.



Vi hamsterägare ser inte med blida ögon på den här typen av befängda påstående. Skärp dig, OK?



2009-06-09 @ 21:30:58
Postat av: Gran

Anal: Vadå, kan det inte röra sig om ett treveckors marsvin? Alternativt dvärgmarsvin.



Inte ens Krille, som har varit i zonen mentalt marsvin/hamster, kunde svara på om djuret är en hamster eller ett marsvin.



Du som hamsterägare borde ta fler bilder på dig och ditt husdjur, likt den med Krille och marsvinet/hamstern/dvärgmarsvinet/dvärghamstern, och känna dig mindre upprörd.

2009-06-09 @ 21:38:49
Postat av: Anal Elf Kid

Nej, det där är en dvärghamster. För att göra en analogi, dina befängda påstående ligger på samma nivå som om någon hävdar att Hammerfall är ungefär det samma som Voivod bara för att de bägge spelar "metal". Förstår du hur ILLA det ser ut i Äkta Hamsterälskares ögon?



Nu ska jag gosa med Bosse ( http://www.ufomagnet.com/hamsters/bosse04.jpg ). Jag behöver inte bevisa något med bilder, mina hamstrar ÄLSKAR mig. Det gör alla hamstrar. Jag är Gnagarkungen.

2009-06-09 @ 22:58:44
Postat av: Gran

Anal: Snart påstår du väl att hamstrar/marsvin inte älskar hasselnötter.



Bosse ser ut att ha det alla tiders! Ge honom en stor hasselnöt från mig och Krille.

2009-06-10 @ 09:04:02
Postat av: Ulbet

Plockar fram chipspåsen och lutar mig tillbaka

2009-06-10 @ 11:57:25
Postat av: Ebichu

På tal om metal - vilket band gillar den här gnagaren (brylling till marsvin) bäst?



xPRJcY91HB4/SiiBA--u1jI/AAAAAAAAAa8/FkzVYYSZeU/s400/What+the+fuck%253F.jpg" rel="nofollow">http://4.bp.blogspot.com/xPRJcY91HB4/SiiBA--u1jI/AAAAAAAAAa8/FkzVYYSZeU/s400/What+the+fuck%3F.jpg

2009-06-10 @ 13:14:37
Postat av: Ebichu

http://fuckyoupenguin.blogspot.com/2009/06/i-dont-know-what-fuck-this-is-but-i.html



Länkar i gemen ogillar mig.

2009-06-10 @ 18:44:24
Postat av: Anal Elf Kid

Klart att hampisar, och även marsvin, älskar hasselnötter! MEN de ska inte äta för många för det är inte nyttigt.



De är dock fortfarande inte släkt annat än på väldigt långt håll. Jag menar, hur skulle DET ha gått till? Marsvin är från sydamerika, hamstrar från mellanöstern och europa/ryssland. Tror du att de hade egna små båtar som de for över atlanten med? HELT ologiskt.



Läs mer på denna utmärkta blogg för information om gnagare: http://metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.5223266



En riktig guldgruva.

2009-06-11 @ 03:52:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0