Gröna Lund: en odyssé i krokodiler, krokodiler och krokodiler

Gröna Lund inviger sin nya spelavdelning.


Det är lika bra att låta bilderna tala:



In Flames-Anders klipper bandet


Danny och Erik kör tvspelsbil i "Gran turismo 5"


Elofsson lirar "Guitar hero: Metallica"


EMD testar nya "Singstar"


Låten de kör är Petters "Det går bra nu"


(sneak preview) Det går bra nu


Jonathan spöar Nikke med 2-1 i fotbollsliret "Fifa 09"

Jeanette på Activision informerar mig om att Thin Lizzy-gitarristen John Sykes befinner sig i "Guitar Hero: Metallica"-rummet och att jag får skynda mig om jag vill ta bilder. Jag rusar dit efter cirka femton minuter.



Ronnie lirar "Guitar hero: Metallica"


Vi utmanar en rad personer på "Buzz". Jonathan dominerar och vinner allt


På väg hem kollar vi när EMD bränner av hiten "Jennie let me love you"

Fast vi går ju inte hem. Detta eftersom vi till vår förtjusning upptäcker att det erbjuds krokodiler.

Vill ha


Crock heaven

Det enda man behöver prestera för att vinna en mjukiskrokodil är att sopa ned en bunt konservburkar. Man har två bollar och kast på sig.


Jonathan siktar noga


Man får max vinna två krokodiler. Vi vill ha alla


Kastar för krokodil


På väg att vinna krokodil


En konkurrerande kastare föredrar orimligt nog tigrar

Vi tycker det är lätt att kasta ned burkarna (det enda av alla tornerspel på hela nöjesparken där man faktiskt har god chans att klara av uppgiften) och tar hem varsin krokodil.


Vi blir glada och tar ett åk i berg- och dalbanan


Jonathan tycker det är fruktansvärt läskigt. Jag själv dör av skräck

I kön till nya åkattraktionen Insane hamnar vi efter ett tjejgäng i kön. En av dem klottrar. Jag blir lite äldre och upprörs av skadegörelsen och rycker därför åt mig pennan.

MK

Jonathan påpekar nyktert att tjejen faktisk, efter viss lobbyverksamhet, förutom sitt eget klottrande faktiskt ägnade sig åt konst i form av en middagsklubbenhemsidesadress. Därför får hon tillbaka pennan.

Brottslingen och hennes kumpaner

Efter åkturerna kastar vi för fler krokodiler.

Tjejen har aldrig sett någon som kastar så hårt för krokodiler



På båten hem frossar jag i krokodiler


Jonathan jublar över krokodilfångsten


Jag tror knappt att det är sant och kollar på Gud för att försöka lista ut om han skojar


Krokodil 1, 2, 3, 4 och 5


Sen blir det barhäng

Vi går i barndom och börjar mata krokodilerna.

Krokodiler är hungriga djür


Vi sms:ar bilder på våra nya kompisar till nästan alla vi känner


Kommentarer
Postat av: Kairo

HAHAHAHAHAHA! asbra.

2009-06-11 @ 13:10:17
Postat av: Danne

Störtskönt! Är det förövrigt den nya CU träningströjan du har på dig? Får nog beställa en sådan. Får man en krokodil då eller?

2009-06-11 @ 13:37:24
URL: http://666procent.blogspot.com/
Postat av: Gran

Danne: Yes! Du kan köpa i webshopen på www.closeupmagazine.net. Dock går jag på semester i morrn och är borta i två veckor så det kan dröja lite innan du får hem den. Men ska du på Metaltown eller Rockweekend så kan du handla i CU-ståndet.

2009-06-11 @ 17:44:55
Postat av: Anders Berg

Tog du bort Enya-inlägget? Det fick i alla fall mig att köpa hennes "Best of..", så en får tacka!

2009-06-11 @ 21:04:24
Postat av: Anders Berg

Skojade bara!

2009-06-11 @ 21:05:13
Postat av: Anal Elf Kid

Ååååååh! Gulliga!



Vi var tvugna att avliva vår hamster Smock idag eftersom hon hade drabbades av en rektal prolaps igår och fick nekros i ändtarmen :( (nej, jag tog inga bilder)



Tycker jag nästan är värt en tröstkrokodil.



sniff

2009-06-11 @ 22:33:57
Postat av: Anders Berg

Näckros?

2009-06-12 @ 09:03:14
Postat av: Vovan

Hahaha. Ingen, INGEN, behärskar bloggmediet som du. Jag bara "wow". Vill ha tio sådana här bildreportage om dagen.

2009-06-12 @ 09:30:30
Postat av: 138

anal: be martin carlsson berätta vad som hände när hans hamster fick en tumör i vröven. det involverar sked och gröpande.



cornelia: "säg att vi vill ha en krokodil till krabban."

krille: "vill vi verkligen det?"

cornelia: "neeeeej…?"

(krille skriver inlägg om martin)

cornelia: "oj, nu blev jag bajsnödig."

(springer iväg)

2009-06-13 @ 00:35:04
URL: http://canthateenough.blogspot.com
Postat av: Lorden

Skitsnygg tisha, baby.

2009-06-13 @ 08:59:02
Postat av: Danne

Gran: Beställer när du är tillbaka från "semestern", har inte ni det jämt på CU?

2009-06-13 @ 10:56:33
URL: http://666procent.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0