Get ready for filmtime

Kamrat Carlsson bjussar på ett filmtips. Nog verkar "Feast of the goat" mycket lovande:

"Såg en skitbra seriös dramafilm i går med Isabella Rossellini, 'Feast of the goat', om diktatorn Rafael Leónidas 'The Goat' Trujillos  skräckvälde i Dom Republiken.

Fastnade för ett klockrent citat.

Diktatorn är förbannad efter ett möte och ber sina medarbetare att dra åt helvete. Sedan vrålar 70-åringen, som tidigare tagit en 14-årig oskuld:

- I need a piece of ass tonight!

Äcklig hallick kommer springande:

- I know just the one: a sweet sixteen.

Diktatorn blänger surt på honom:

- I don't fucking care if she's 16, 25 or a goat! A hole is a hole!"



***
Träffade en snubbe på Broder Tuck i lördags som jag tydligen sålde ett exemplar av Metalwire (mitt gamla fanzine) till på Motala Metalfest för kanske åtta år sedan. Han hade en bild från tillfället. Här är vi, som unga upplagor av de människor/getter vi är i dag:

Kommentarer
Postat av: Andreas

man kan ju undra hur stor roll Isabella Rossellini har i filmen, plats nummer 52 i rollistan (på imdb) och ändå namnet på postern måste vara världsrekord.

2009-03-16 @ 13:38:26
URL: http://www.sarcophagic.com
Postat av: Josefsson

Fin Britney-tischa.



Men alltså... varför hade han den bilden med sig? Bär han runt på ett fotoalbum med bilder på olika personer han köpt fanzines av genom åren, bara utifall att han skulle råka träffa någon igen?

2009-03-16 @ 14:34:13
Postat av: Gran

Josefsson: Ja, det är väl en sund livsstil.



Nä, han mejlade den i går.

2009-03-16 @ 14:53:00
Postat av: mugabe

Hmm. En film som har svenska titeln "The Feast of the Goat" och är baserad på romanen med svenska titeln "Bockfesten". Jag är nästan säker på att det finns någon koppling mellan dessa titlar.

2009-03-16 @ 17:22:39
Postat av: otto

Gran: Det där är ju min bror! Han spelar trummor i Maim som spelade i lördags, dom är svinbra - helt objektivt.



Josefsson: Som att du inte har med en samling noga utvalda kort med dig + kändis som du kan håva fram när tillfälle ges? Det har väl alla...

2009-03-19 @ 14:38:10
URL: http://nyvag.weebly.com/index.html
Postat av: Gran

Otto: Världen är liten (men rymmer ändå ack så mycket skit)



Åsyftar inte lill- eller stor-Otto

2009-03-19 @ 18:23:59
Postat av: Josef

Otto: Nä alltså, en bild på Gran bär jag alltid med mig, men inte mer än så.

2009-03-21 @ 13:53:38
Postat av: Koberga

Åfysatan vad gammal du har blivit, Gran!

2009-03-28 @ 02:18:39
Postat av: Gran

Koberga: Jag färgade håret på den tiden. Det gör jag inte längre. Därför ser jag inte lika ung och frasig ut.

2009-03-28 @ 12:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0