Metallica ställer in/Joacim Cans äter currykyckling

Målet för kvällen var att se Metallica. I stället tvingades jag erkänna att jag är "han från Körslaget". Mindre lyckad kväll, på det hela taget.

Förhäng på Lilla Saigon vid Bjurholmsplan. Tyvärr sitter det en fyllkärring med undermålig mental status vid bordet brevid. Hon pratar högt i mobilen och när hon lagt på frågar hon mig om jag har barn. Hon har en massa barn och barnbarn. Sen kommer Josefsson och jag pustar ut. Att jag fått sällskap avskräcker dock inte skräcködlan, snarare sporrar det henne. Hon frågar Josefsson varför han har långt hår. "Är det tufft?". "Nä, men det är skönt" svarar Josefsson med kan-du-inte-bara-gå-och-dö-min.

Vår nemesis går till baren och när hon kommer tillbaka är hon säker på sin sak.
Skräckis: Du är han från "Körslaget"!
Jag: Eh, nä det stämmer inte.

Josefsson undrar vem i "Körslaget" hon menar. Jag säger Lotta Engberg. Josefsson själv ger Robert Wells som förslag. Tokfransen skrattar bara åt våra förslag och säger något nedvärderande om Robert Wells.

Sen går det någon minut innan vi blir verbalt antastade igen.
Skräckis: Varför säger du inte som det är. Du är visst han från "Körslaget"!
Jag: Ok, du har rätt.
Skräckis: Tack, tack. Bra att du är uppriktig. Jag blev lite irriterad när du sa nej.
Jag: Jag vill bara vara i fred.
Skräckis: Jag är inte den som är på kändisar, det ska du veta. Men jag tycker du var duktig i "Körslaget".
Jag: Tack.
Skräckis: Jag ska inte störa.

Planen med att erkänna var att galenpannan skulle bli nöjd och kanske, kanske respektera att Joacim Cans vill äta sin mat i lugn och ro.

Självfallet dröjer det inte många minuter förrän varulvskvinnan är på't igen.

Skräckis: En fråga bara, jag brukar inte vara den som hakar upp sig på kändisar. Jag undrar bara om du hade körvana innan "Körslaget".
Jag: Nej, det hade jag inte.
Skräckis: Du var jätteduktig.
Jag: Tack. Det var kul att vara med.
Skräckis: Tack för att du var ärlig med mig. Jag gillade inte när du sa nej.
Jag: Inga problem.Jag vill äta i lugn och ro.
Skräckis: Jag ska inte störa. Jag ber aldrig kändisar om autograf. Jag vill inte ens ha din autograf om du ger mig den.

Några minuter senare sprutar draken eld igen. Och igen. Varvar "Jag ber om ursäkt om jag varit otrevlig..." med att vara jävligt otrevlig och obehaglig som bara en mycket psykiskt sjuk människa/get kan klara av.

Oförarglig? Absolut. Sjukt störande? Mycket.

Att vara Joacim Cans i en halvtimme är väl humoristiskt på sitt sätt. Att James Hetfield blev magsjuk så att kvällens Metallica-konsert i Globen ställdes in är bara tråkigt. Ny konsert i maj, meddelar Live Nation. Undrar ni varför James blev sjuk har kamrat Christoffer svaret.


Skräckis
(foto: Josefsson. skärpa: Gud)

Kommentarer
Postat av: DJP

Pärla. Lalla upp Wallraff-bilden nu!

2009-03-08 @ 22:18:13
Postat av: Anal Elf Kid

Snålt av dig att inte sjunga lite Bon Jovi för henne.

2009-03-09 @ 02:48:10
URL: http://www.framednoise.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0