Dileva har INTE slagit någon

Eftersom jag är media så får jag grejer. Det firas med ett öppet brev:

"Öppet brev till media från Thomas Di Leva

Då jag i media idag har anklagats för att natten till igår ha misshandlat min flickvän känner jag att jag är tvungen att bemöta dessa lögner å det starkaste.
Jag har inte rört eller ens krökt ett hår på min flickvän. Jag tar bestämt avstånd från våld i alla situationer.
Det är mycket riktigt att det har varit en jobbig natt med bråk och svartsjuka från hennes sida. Hon var i ett förtvivlat tillstånd och påstod att jag hade varit otrogen i min studio. Hennes ilska och temperament stegrades så till den milda grad att hon tog en kniv i köket och hotade att skära sig och skar sönder sin klänning.

Jag blev förstås rädd och försökte få henne att sluta. Hon stod kvar med kniven i handen och jag sa att nu går jag iväg om du inte slutar. Då sa hon att hon skulle ringa polisen och säga att jag hotat och misshandlat henne.
Jag gick ändå, varpå hon följde efter och skrek " nu ringer jag polisen " .
Jag gick undan en stund.
Gick in igen, då satt hon upprörd och sa i telefon till polisen att de måste komma för att jag har hotat henne.

Efter ett tag kom polisen. De hörde oss i olika rum. Min flickvän berättade till slut sanningen. Och sa att hon hittat på allt i ren desperation. Jag erbjöd mig att ge DNA test på mina händer och naglar angående de rivmärken hon orsakat sig själv med sina naglar i sitt förtvivlat upprörda tillstånd. Polisen sa till mig att det inte var nödvändigt. Och efter ett tag åkte de, och skjutsade hem henne till sig.

Jag känner mig väldigt kränkt och ledsen av det som hänt. Och hoppas att ingen ska behöva uppleva något liknande.

Jag hoppas ni förstår att jag inte gjort något av det som påståtts i media och utgår från att detta nu avslutas på ett värdigt sätt.

Med vänliga hälsningar
Thomas Di Leva

P.S. Det skall tilläggas att ärendet är nedlagt och inga som helst misstankar finns gällande detta"

Kommentarer
Postat av: Vattenkannan

Det här är inte första kvinnan som lämnar honom på grund av misshandel. Fråga hans ex-fru…

2009-11-06 @ 12:05:18
Postat av: Josefsson

Har han verkligen aldrig rört sin flickvän? Märkligt förhållande, men de kanske bara umgås rent spirituellt. Typ i kosmos eller motsvarande.



(Nu kommer du få sjuuuukt mycket besökare, förresten.)

2009-11-06 @ 13:24:41
URL: http://clubnuggets.blogspot.com
Postat av: Gran

Josefsson: från alla som googlar DiLeva + våld menar du?:-)

2009-11-06 @ 13:34:17
Postat av: Josefsson

Nåt sånt. Det här är värsta snackisen på Flashback, exempelvis.

2009-11-06 @ 15:27:07
Postat av: Anders Berg

Hans musik är hursomhelst bra i alla fall.

2009-11-06 @ 19:27:14
Postat av: Carl

Jag är god vän med hans ex-fru. Det där är inget annat än skitsnack som folk tydligen tycker är roligt att dra igång på nätet.

Egentligen tycker jag att det är för jävligt att publicera sådant här.

2009-11-07 @ 11:49:38
Postat av: Pelle

"Egentligen tycker jag att det är för jävligt att publicera sådant här."

Publicera vad? DiLevas egenhändigt komponerade öppna brev?

Eller är det någon post-ironi jag inte fattar?

2009-11-10 @ 11:26:15
URL: http://jujuchronicles.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0