Antiservice

Kiosken Vinsthörnan på Ringvägen (mitt emot Blecktornskällaren) har en speciell syn på service. Handade nyss en dosa snus och två cola light och bad om en påse.

"En påse?..." replikerar mannen.

"Ja tack" instruerar jag.

Mannen lägger en påse på disken bredvid mina saker och säger typ "56 kronor". Jag tar utstuderad lång tid på mig att bläddra i plånboken för att ge honom en chans till service. Efter kanske fem sekunder ger den kassaansvarige mig en blick som bara kan betyda "Alltså, jag skulle hellre bajsa på en hundvalp och blogga om det än stoppa ned dina grejer i påsen".

Kommer jag att handla där igen? Givetvis.

Jag respekterar faktiskt dålig service. För några år sedan såg jag ett inslag på nyheterna om en restaurang i New York som hade som sellingpoint (finns det ett bra ord på svenska för det?) att all personal var sjukt otrevlig. Stället var fullsatt jämt. Folk älskade att bli avsnästa, få höra att de valde opassande viner etc. Jag vet inte om krogen fortfarande existerar, men jag vill det. Och jag vill dit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0