Hänt i mejlen

Chrille påpekar, via gmail så klart, att jag bloggar för sällan.

I dag ska han få, tänker jag.

Han skriver, apropå mitt svar som deklarerar att jag till skillnad från nästan alla andra (www.internet.com) bloggar när jag faktiskt har någonting att blogga om*****: "Du låter så formell, herr Granvik. Vad står på? Är det något som grämer dig inombords?"

Formell? Kanske den mest sårande förolämpningen jag fått i mitt liv. Chrille får svar på tal: "För en halvtimme sen skrev jag (i gmail givetvis) om raptorlemmar och slidkringlor. Låter jag formell? Är du helt jävla störd eller?"

I dag har jag bloggat som fan (in the name of min vän Chrille - som har en betydligt mer orimlig pappa än Marcus Birro*)

*OBS! Ej ironisk skrivet**

** Viktigt att påpeka***

*** På riktigt****
**** Ok, jag slutar. Men understryker att jag gör detta för att understryka vad innebörden av ordet rättshaverist kan betyda (ingår i Christoffers lexikon innehållande de ord och uttryck man behöver)

***** Förutom i dag, då jag ska blogga som en mental lådbil. Tut-tut.

Annat exempel på rättshaverist: killen som nästan maniskt kommenterar Youtubeklippet föreställandes en statiskt bildsatt videon till mitt gamla band Without Griefs låt "The failure's crown".

För övrigt: skriver man Krille eller Chrille? Jag blandar. Helt klart Inte ett bra system.

Annat relaterat: Krille yrar nåt om klubben för innbördes beundran.

Älskar jag Chrille? Kanske det, kanske.


CJ och Olivia

Kommentarer
Postat av: Andréas

Jag blir helt snurrig av att läsa detta.

2009-10-04 @ 16:48:38
URL: http://www.sarcophobic.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0