Heroisk nalle

Verkligheten består av många delar. När det händer något riktigt, riktigt stört (som Anna Ankas genombrott) rubbas balansen och sådant får följder. Det händer fler orimliga grejer i kölvattnet. Ringar på vattnet.

Men sedan, efter den första chocken, slår de goda delarna av verkligheten tillbaka. Verkligheten läker såren.

Vad yrar han om, tänker kanske du? Ok, ett pedagogiskt exempel kommer här. I går fick jag en födelsedagspresent av Josefsson och Annica som innebär att vi tre ska gå på cirkusföreställningen Cirkusprinsessan. Jag hatar cirkus jättejättemycket. Alla anställda på en cirkus har en mus med propellerkeps som springer omkring innuti huvudet, där hjärnan ska vara.

Vad är orsaken till alla skenande elefanter som stampar ihjäl folk? Jo, till slut får verkligheten nog och slår tillbaka.

Nu kommer det citat som jag anser stödjer min tes:
"148 SVT Text Torsdag 22 okt 2009
VÄRLDEN I KORTHET

En 25-årig rysk cirkusdirektör dödades på torsdagen av en skridskoåkande björn i Bisjkek i Kirgizistan under repetitionerna av ett cirkusnummer. En cirkusanställd som försökte ingripa skadades allvarligt. Björnen sköts senare ihjäl av polis.
"

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag håller med. Balans återställd. Yin yang. Gin yang. Status quo. Etc. MKT BRA INLÄGG!

Men vart är Putin som simmar? Och Berlusconi som beställer upp lyxfnask via room service?

2009-10-22 @ 21:44:20
Postat av: 138

Det där var jag. Men din blogg är en propellerhatt som tar bort mitt namn varje gång.

2009-10-22 @ 21:45:28
URL: http://canthateenough.blogspot.com
Postat av: juju bee

daniel + annica?



ej längre daniel + linnea?

2009-10-22 @ 22:51:31
Postat av: Annica

@juju: Alla tjejer som börjar på C-U skall enligt kontrakt bli ihop med Daniel, nu är jag den lyckliga!

2009-10-23 @ 08:29:54
Postat av: Ebichu

Instant karmas gonna get you

Gonna knock you right on the head



Eller i det här fallet - gonna rip your head right off.

2009-10-23 @ 08:36:53
Postat av: Slusk

Propellerkeps är underskattat.

2009-10-23 @ 11:23:06
URL: http://sluskafan.blogspot.com
Postat av: Danne

Ja, för vem vill vara ihop med en brud från Sweden Rock?! :)

2009-10-23 @ 15:47:49
URL: http://666procent.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0