Obamarama

Presidenten fick alltså Nobels Fredspris. Jag syftar inte på Middagsklubbens chiliprojekt, som ju döpts till just Presidenten, utan på Barack Obama.

Jag gillar Obama. Han verkar hygglig och jag läste första tredjedelen av hans bok "Min far hade en dröm" innan jag lade den på "kanske lästa ut senare om världen tar en paus"-hyllan.

Men vad har han gjort för att förtjäna ett fredspris? Han har varit USA:s högsta höns i typ en kvart. Hunnit med nån lunch med Sharonfrukten från Israel (nähä, är han inte kvar vid kanonerna, men byt ut mot lämplig judemössa då) och kanske skickat ett par hövliga telegram till Afrika.

Nej, helvete, Bildt kunde väl fått utmärkelsen i stället. Eller Middagsklubben, den älskar fredsankor (rosastekt med knaprig fettkappa).


Kommentarer
Postat av: Ebichu

Mat förbrödrar/-systrar ju oss på ett något mer effektivt sätt är krig i Mellanöstern...

2009-10-09 @ 12:40:32
Postat av: 139

Ebichu: Säg det till djuren, ha!

2009-10-09 @ 22:29:29
URL: http://canthateenough.blogspot.com/
Postat av: Ebichu

Hamstrarna blir iofs lite sura när de inte får smaka av min tofu. Är det så du menar?

2009-10-10 @ 12:06:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0