Damn deal done

För det första: hur kan en butikskedja sälja dammsugare och mandeltårtabitar och tjäna pengar på det? Vem i sitt sinnes fulla bruk köper sånt? Vilka är ni?



I stället för dålig bakkonst: LG Petrov. Entombeds sångare var på gott humör och sa så här om möjligheten att Nicke Andersson skulle göra en gästinsats under kvällens gig: "Han är välkommen under Clandestine, det vore grymt". På frågan om vilka som är de bästa respektive sämsta Entombed-skivorna svarade sångaren "Clandestine är bäst och Same difference är sämst".

Kvällens gig bjöd tyvärr inte mycket från Clandestine, och absolut inget gästspel från Nicke, men var ändå en riktigt njutbart show. Att se/höra låtar som "Left hand path", "Demon" och "Cheif rebel angel" är alltid en förmån.


LG laddar

Sen lyckades jag inte känna igen Tomas Haake i Meshuggah. Han och Martin var mitt inne i en diskussion när jag ruskade tag i Tomas och sa "Ja hej, vem är du då?". "Jag är Tomas Haake" sa han och jag höll med.


Tomas Haake, Meshuggah

Ute i rökrutan träffade jag på Ralf i Mustasch. Han var mycket nöjd med artikeln i nya Close-Up men kom på att han varit otrevlig mot fotografen Linda Åkerberg. Ralf hade ju klassat henne som på sin höjd glad amatör. Men nu med det fina resultatet insåg han förstås att Linda kan sin grej. Ralf får Lindas nummer av mig och ringer Linda.

Ralf: Hej, det är Rälf.
Ralf: ja, alltså Ralf i Mustasch. Dina foton blev skitbra. Artikeln och allt blev kanon. Vad har du på dig? Vi är vid Medborgarnånting. Kom hit.

Linda kom aldrig dit.


Ralf ringer Linda


Cheif rebel angel

Kommentarer
Postat av: Josefsson

Dammsugare rules. Jag köper sånt.

2009-09-19 @ 09:09:22
Postat av: Gran

Josefsson: Ok, jag känner mig schack matt.

2009-09-19 @ 09:21:12
Postat av: MC

Ditt minne är som en dammsugares. "Stranger aeons" var det som LG leende tyckte att Nicke skulle spela trummor i.



Och Fredrik Haake-incidenten var egentligen ännu roligare/mer pinsam.



Du kom tillbaka till bordet och jag gav dig en lägesuppdatering om vad skulle diskuterades (Meshuggah och Venom). Några minuter senare, efter att Meshuggah nämnts ett dussintal gånger, dundrade världens smidigaste Granvik "Och vilket band är du med i?" till Haake varpå jag formellt introducerade dig: "Tomas Haake, Meshuggah - möt Jonas Granvik från Close-Up".



Du får skylla det på att en okänd kille gav dig en Jägershot precis innan. Han måste ha trott att du var med i Entombed.

2009-09-19 @ 11:14:58
Postat av: MC

Fredrik är Tomas, Tomas är Tomas och jag är dum.

2009-09-19 @ 11:28:36
Postat av: Gran

MC: Bristfälling rapportering rules. Men jag fick hans namn rätt i alla fall:-)

2009-09-19 @ 11:37:34
Postat av: Annica

L-G blir nog sugen på dammsugare då och då.

2009-09-19 @ 12:02:32
Postat av: anna

Dammsugare FTW!



Bra att Rälf tog sitt förnuft tillfånga och ringde Linda.



Nu känner jag mig helt okej med att jag inte dök upp och åkte till Olssons istället (jag hade varit trött och otrevlig, vilket jag var på Olssons) och inte haft något att säga dessa metalmän.

2009-09-20 @ 02:45:25
Postat av: Anders Berg

Seven Eleven säljer många väldigt goda bakverk - deras brownies är galet goda! Dammsugare är alltid gott till kaffet! Delicatos är kanske bäst.

"Wolverine Blues" är nog coolaste Entombedskivan.

De godaste kanelbullarna i stan köper man på "Lisas Café" på Skånegatan. Godast i Sverige.

2009-09-20 @ 13:28:41
Postat av: Annica

Själv tycker jag att seven elevens kardemummamuffins är bortom goda, men bara på morgonen när de är nyfuskbakade och bake up-smaken inte hunnit ta över.



Dammsugare är halvgoda och ger en känslan av att vara pensionär och sitta på en Domus-restarang med polettkaffe, stödstrumpor och en brinnande rädsla för ungdomar i grupp och svartmuskiga män. En bonus.

2009-09-20 @ 18:32:38
Postat av: Anders Berg

Jag står dock för att jag gillar dammsugare rakt av, trots 33 år kvar tills pension.

2009-09-20 @ 18:56:29
Postat av: Anal Elf Kid

Min sambo gillar dammsugare. Jag är skeptisk.



När jag sommarjobbade på Eldon i Nässjö fanns där en något udda man (som hämtad ur en Jan Lööf-serie), kallad Hulken av de elaka/ironiska metallarbetarna. Det ryktades om att han brukade mata sina katter med dammsugare. Kattmat.

2009-09-20 @ 21:02:57
Postat av: julle

min sambo ÄR en dammsugare



hon är en dam och hon suger så in i helvete



YEEEEEEEEEEEEAAAHH!

2009-09-20 @ 22:38:19
Postat av: D

Julle kommer från Göteborg och jobbar i hamnen med de goa gubbarna. Där uppskattas hans skämt.



Inte här.

2009-09-21 @ 12:12:31
URL: http://switchbladesisterhood.blogspot.com
Postat av: Annica

Sexistiska hamnskämt är eventuellt det bästa med Götebarjj. Jag fantiserar om att någon gång få äta en mazarin på ett arbetarkondis med en räkgubbe och bara lyssna på sådana. Han kommer äta mazarinen i två tuggor och dricka kaffe på bit. Helst ha orange skaldjursfiskarbyxor också och gubbkeps. Och meka pipan innan vi går. Det fastnar lite tobak i hans skepparkrans. Han är inte Rälf Gyllenhammar.

2009-09-21 @ 13:23:15
Postat av: Anders Berg

Julle: Dammsugare. Det är två M. Hur blir det nu då? M&M´s?

2009-09-29 @ 07:59:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0