Kemal, kråk-Anne och kassler

När Tompi ringde tidigare i dag svarade jag: "Kemal". Han undrade varför och jag förklarade att det är fruktansvärt tjatigt och jobbigt att svara sitt eget namn dag ut och dag in. Han undrade var Kemal kom ifrån och svaret på det är sannolikt Afrika. Hade ordet dykt upp i en Googlebingomatch hade jag beräknat antal träffar till hela 4 697 300 träffar. Tompi tyckte att mitt "fruktansvärda problem" inte lät så betungande.

Tompi dan efter Lakritsfestivalen 2006

Andra I-landsproblem jag stött på i dag är:

Anne i "Annemat" som SVT har den dåliga smaken att sända. Att höra denna danska drake välkomna mig till "Aaannemaaaaooöööd" är plågsamt.

Att dra bort nätet från en kassler. Fy fan. Hur man än gör stänker det salt spad på armarna som direkt gör att det börjar klia. Jag hatar det där nätet och vill kunna köpa kassler där nätet redan tagits bort av proffs som kan göra det med skyddsutrustning. Jag kan betala 20 spänn mer per kilo, inget problem.

Brrrrrrrr



Kommentarer
Postat av: K

Kassler FTW. Tompi icke lika mycket. Är det han dvärg-Olle i Snyting? I love him.

2010-04-22 @ 05:15:50
URL: http://regnavrede.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Kemal är väl främst turkiskt, tänker bla på Kemal Attaturk.

2010-04-23 @ 06:20:23
Postat av: Gran

Ah, attans.

2010-04-23 @ 08:48:16
Postat av: Anders Berg

Ja, det är lite kass ler

2010-04-23 @ 20:17:12
Postat av: Parne

Jag och sambon kom just på att man måste fan stå naken och sprätta kassler om man har det där problemet. Ja, vi fattar att det kan stänka på armarna men eftersom du typ har armarna i röven så kan det inte vara ett problem för dig. Kassler som kliar? Hur fan reagerar du när du doppar din motbjudande lekamen i saltvatten? Sambon hälsar att du ska ge mig din Pungent Stench/Benedictionsplitt annars blir det ståplats i Kasslerviken.

2010-04-25 @ 00:57:09
URL: http://idiotensparad.blogg.se/
Postat av: Gran

Parne: Vadå, saltvatten är INTE samma sak som stänkande kasslerjuice.

2010-04-25 @ 08:25:55
Postat av: Parne

Jo, vet du inte det? Det är svett från djuren på alla bondgårdar längs kusten som rinner i marken, ner till haven. Så indirekt är det kasslerjuice du badar i. Jag skulle uppskatta att havet till 87 procent består av kasslerjuice och kreatursvett. Och hästpiss. Där du badar alltså.

2010-04-25 @ 08:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0