Sabaton

Nu har Sabatons nya video "Uprising" släppts. I SRM #73 intervjuade jag basisten Pär Sundström som berättade att bandet själva hostade upp drygt hälften av budgeten, som var cirka en miljon kronor. Vad som klipptes bort i intervjun på grund av platsbrist var bland annat att Peter Stormare på avslutningsfesten klädde av sig naken och piskade keyboardisten Daniel Myhr med ett läderskärp. Vad som inte heller kom med var när Sabaton jagades av hundratals tjejer... dock var det inte Falunkillarna som var föremålet för hetsjakten.

"Stormare är faktiskt inte den största stjärnan i videon", berättar Pär. "Mateusz Damięcki har kammat hem titeln Polens sexigaste man tre år i rad. Stor flickidol som spelar i alla storfilmer och är stjärna i en tv-serie som typ alla i Polen följer. Sista inspelningsdagen skulle han visa oss stan och vi hade 400 tonårstjejer som jagade oss. Det var en armé som fyllde hela gatan från vägg till vägg. Helt sjukt."

Lite sjukt är också att Sabaton själva mejlade ut videon som Youtubeklipp i morse och nu på eftermiddagen är videon borttagen från Youtube med hänvisning till att Sabatons skivbolag Nuclear Blast har stoppat visningen på grund av rättighetsskäl. Jag är verkligen för alla former av rättigheter så jag klagar inte. Men kanske skjuter bolaget sig själva (och bandet) i benet när de stoppar visningar på Youtube, jag vet inte. Det gör i alla fall att jag inte kan visa videon här på bloggen, vilket gör att jättemånga läsare blir jätteledsna.

Ni får nöja er med en stillbild:



Ersättningvideo blir Muse som spelar en låt med samma titel, "Uprising".


Kommentarer
Postat av: Anders Berg

Var budgeten en miljon, eller var det hälften av budgeten, går att tolka på bägge sätten. Men hursomhelst: Jag förstår inte hur man kan betala mer än 10 spänn nu för tiden när man gör en video - en musikvideo visas väl ingenstans nu för tiden - eller finns det fortfarande musikkanaler? Rika verkar de vara i alla fall, om de har så mycket pengar att lägga på en video. Grattis, grattis!

2010-08-05 @ 19:29:37
Postat av: Parne

Det är för fan Sabaton...Räkna inte med några genidrag där inte.

2010-08-06 @ 09:34:47
URL: http://idiotensparad.blogg.se/
Postat av: 138

NU GILLAR JAG SABATON! VIVA!

2010-08-07 @ 23:50:59
URL: http://canthateenough.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Detta videoklipp visar innehåll från WMG, som har blockerat det i ditt land av upphovsrättsliga skäl.



Fin ersättning :P

2010-08-15 @ 18:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0