Fel låt vann



Krokodilflaggor: check. Jag, Josefsson och Annica sitter bänkade framför Melodifestivalenfinalen och har betygsatt och haft oss. Eller det var i och för sig bara jag och Josefsson som betygsatte, Annica sprang ned till CU-redaktionen för att intervjua Exodus. Gary Holt. Han hälsade inte till Parne.

Min och Josefssons topp tre-lista såg ut så här:

1. Salem A Fuckir
2. Eric Saade
3. Timotej

Den kalkyleringen sket i det blå Kongoskåpet. Det sjuttioåriga dockansiktet Anna Bergendahl segrade. Obehagligt. Låten är anskrämlig. Klänningen svider i ögonen. Grattis.

Den ena av låtskrivaren har en typisk "Jag ligger med syrran"-frisyr. Det kommer skita sig i Oslo. Vi skulle ha skickat The Project Hate. Kentha, nu skriver du en hitlåt till nästa år. Så här kan vi icke ha det.

Det rimliga hade varit att skicka Salem. "Keep on walking" är en stark komposition. Att killen ser ut som ett A4-ark med Dennis-frisyr var det han föll på. Han skulle ha spelat blind. Kört Stevie Wonder-glajjor, haft en käpp lutad mot pianot samt haft en klockren blindhund liggandes på pianot. Hej, jag har en svinbra låt och är blind, rösta på mig annars hatar du blinda.

Dolph och Sylvester, det är så jag vill minnas den här Melodifestivalen.

Kommentarer
Postat av: SheerFaith

Inte alls en dum idé att Kentha skulle medverka i Melodifestivalen. Möjligtvis så skulle intervjuerna behöva cenureras:)

Tycker nog att The Kristet Utseende skulle medverka. Jag tror att de skulle vinna hela skiten.

2010-03-14 @ 00:44:35
URL: http://metalfilm.blogg.se/
Postat av: K

Jag älskar dig.

2010-03-14 @ 13:46:52
URL: http://regnavrede.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0