1 maj

I dag är det 1 maj och då ska svensken ut och göra sig hörd.

Jag må tycka illa om den franska befolkningen för deras självgodhet men en sak ska de ha cred för - de kan det här med att demonstrera. Inte ett tåg med lite tafatta slogans och en man som tutar i en bastuba - i Frankrike kör de ut med femhundra traktorer i tid och otid och och kastar ett ton koskit på alla som är i vägen. Det är "Fuck jävla off" hit och "Jävlas du med oss, gubbe, så kör vi upp en högaffel i presidenttutan på dig" dit.

Det sker när de tycker att någonting är åt helvete, inte en gång per år och sen "Let's dance", grilla Dennis grillkorv och fynda risig fläskfilé för 49 kr/kg på Willy:s i ett år till nästa gång det minsann ska dras ut på gator och torg och basuneras ut budskap.

Sådana här schemalagda demonstrationer som sker en gång per år känns som meningslösa jippon.


"Stoppa kriget"

Jag flydde till skogs för att intervjua Grand Magus.


Seb (med grenpaint till vänster) berättade bland annat att hans polares morbror är den som spelar Näcken på omslagsbilden till Näckenkondomen


Fox cykel har Entombed-klistermärke och en djävulstuta


Fotograf-Micke i en riktig dyngpose

Nu ska jag transkribera en timmes Grand Magus-prat. Slutresultatet ser ni i Sweden Rock Magazine #72 som utkommer cirka den 8 juni.

Kommentarer
Postat av: Slusk

Alltså. Var du på eggegrundsvägen för nån dag sen, eller har du en klon/tvilling/lookalike-get?

2010-05-01 @ 15:45:56
URL: http://sluskafan.blogspot.com
Postat av: Gran

Slusk: Var du den trevliga mannen med barn/getvagn utanför Konsum?

2010-05-01 @ 15:57:52
Postat av: Morrica

Det ser vi fram emot att ta del av!

2010-05-01 @ 16:05:39
URL: http://curiousheathen.wordpress.com/
Postat av: Pontus

Slusk... känns inte som jag. Var Eggegrundsvägen ligger vet jag inte, men i Björkhagen är det ialla fall inte. Den trevliga mannen träffade du utanför Konsum på Malmövägen/Halmstadsvägen.

2010-05-01 @ 20:51:50
Postat av: Jävla Jenny

Lokalsinnet är det i alla fall stora fel på. Eggegrundsvägen = min gata inte i stan men utanför. Min gata, bara MIN och hit hör inga getter, vad jag vet.



/Otrevlig hona på cykel.

2010-05-02 @ 15:44:17
URL: http://babyroyale.wordpress.com
Postat av: Abbath

Noooo (jag är sen jag vet), inget Metalquiz (brainwatch) i nya Close Up!?!? Vad ska vi nu göra??

2010-05-07 @ 00:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0