Brunch

Klockan 12.00 på lördagar öppnar nyöppnade Pubologi, som ligger bara ett par portar bredvid Sound Pollution i Gamla Stan. Jag och Hjalmar hänger på låset och lyckas kapa åt oss två restplatser vid fönstret. Man ska alltså egentligen boka bord i förväg.

Att det är ett ställe att räkna med blir klart redan efter fem minuter då Daniel från Djuret kliver in genom dörren. Till en början ser det ut som om han ska jobba, men sedan sänker han ett par drinkar och en köttbricka. Han hänger dessutom med en trevlig man som kan heta Hans.


Hjalmar och Daniel

Att räkna ut kaloriiintaget som jag och (i ännu högre grad) Hjalmar jobbar med är omöjligt. Verkligheten gillar inte att hantera så höga tal.


Lördagsmenyn med 300 gr hamburgare, perfekt bea, tunna pommes (vilket gör att det blir en större andel salt och fett), Bloody Mary och veckans lageröl. Hjalmar kryddar med en avsmakningsmeny öl. Folk på gatan stannar, gapar, ler och hejar. I slutändan borde vi kontra-ge restaurangen en nota för all den bra reklam vi gör för stället.


Köttet, nymald högrev, är perfekt stekt.


I paketet, som kostar 325 kr, ingår en himmelsk jordgubbsmilkshake.

Kommentarer
Postat av: Jonsson

Slår kanske min middag bestående utav makaroner & norrlandspölsa... Tror jag är ensam med den kombinationen.

2010-10-30 @ 19:23:43
Postat av: Anders Berg

Är det här "nya" Lejontornet?

2010-11-01 @ 20:40:05
Postat av: Hjalle

Det var himmelskt. Ska dit på lördag igen. Och på onsdag.

2010-11-03 @ 18:41:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0