Se

Bästa dokumentären på år och dar är "The yes men". Alla ska se den så har du inte gjort det ska du genast göra det/get.

Handling i korthet: Andy och Mike vill rädda världen. Därför har de skapat en mängd hemsidor som liknar riktiga företags hemsidor. Företag som Mike och Andy tycker är as. De väntar tills det en vacker dag trillar in en intressant inbjudan och då tackar de ja och åker sedan till konferensen eller tv-intervjun eller vad det nu är och representerar det företag de inte gillar. Då kan de sitta i direktsändning hos BBC och lova att företaget ska satsa 12 miljarder dollar för att städa upp efter en giftkatastrof i Indien. Oj, det var stark tobak, tycker marknaden och hissar ned aktievärdet för företaget med ett par miljarder dollar.

SVT Play till din tjänst.



Kommentarer
Postat av: Björn

Jag har haft DVDn ett tag nu, men det som visades på SVT i helgen måste varit en uppföljare alt. en version med bonusscener. Vad vet du om detta? Är jag ute på en cykel?



(Det hör till historien att den visades i TV när vi var i TV-affären för att KÖPA vår första platt-tv. Det var alltså inte prio 1 att hänga med i filmen i det läget).

2010-10-04 @ 22:03:52
URL: http://svetsern.blogspot.com
Postat av: Kim Jong Il

Hahahaha fyfan vilken briljant idé. Och lite vågat. Undrar vad det är för brott man begår?

2010-10-05 @ 07:35:33
Postat av: Gran

Björn: jag har ingen aning om den version SVT sänder är mer omfattande. Varför skrev du KÖPA med versaler förresten? Menar du att du korrumperar till dig allt annat i livet men just platt-tv köpte du?

2010-10-05 @ 08:33:31
Postat av: Parne

Den svenska avundsjukan.

2010-10-05 @ 23:15:16
URL: http://idiotensparad.blogg.se/
Postat av: Parne

Jag heter Ola. Du kan kalla mig för Hans. Säg Hasse. Eller Magnus. Det går också bra.



Jag heter egentligen något annat.



/Per

2010-10-05 @ 23:18:48
URL: http://idiotensparad.blogg.se/
Postat av: fredrik

aaa Kudos! Fan vilken bra film! heder åt dig!



Och åt mig!

2010-10-09 @ 20:07:38
URL: http://fredrik-d.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0