Power to the people

Annicas recension av "Gud, lukt och henne" togs togs ju emot väldigt väl av läsarkresten:
http://granvik.blogg.se/2008/december/recension-gud-lukt-och-henne.html
 
Nu är denna mästerliga samhällsskildrare/skribent på gång med nytt projekt, där min blogg står som exklusiv producent och publicist.

I demokratins namn låter vi bloggens läsare själva bestämma vilket uppdrag Annica ska utföra.

Deadline för röstning är måndag den 1 februari klockan 09.00. Själv har jag en favorit, men jag måste fundera lite mer innan jag avlägger min röst.

Läs Annicas presentationer av de olika alternativen och rösta sedan i kommentatorsfältet:


1. Konsert med All Ends (Lisebergshallen) 2 feb

Sveriges kanske mest otäcka band spelar i sin/min hometown och jag kan finnas på plats på första raden. En halvbitter stämning råder eventuellt från gängets sida efter att jag hängt ut dem med citat liknande "Jag gråter till Lejonkungen" (Joey) och "Det är ju skönt att något med bandet är på riktigt i alla fall" (Emma) i Close-Up. Från mitt håll råder en rättvis avsmak.

Bonus: Förpepp med All Ends och närbesläktad musik plus adekvat dryck och tilltugg. Besök på butiken Shock och kanske inhandlande av en attiralj till kvällen. Jag dansar eventuellt lite snirkligt längst fram till "Apoligize".

Wallraff-outfit: En blandning mellan de båda tjejernas med ett stänk av Joeys metrosexualla glans. Definitivt mörkt läppstift.



2. Utställning av citruspressar (Röhsska museet) 3 feb

Jag besöker detta spektakel: "Att i en enda installation visa hela 700 pressar i olika material och utföranden erbjuder ett unikt tillfälle till närstudie av formgivningens kreativa sökande. CITRUSPRESSAR är en djupdykning i form och funktion, där man måste ställa sig frågan om en designprodukt någonsin blir fulländad"

Bonus: Förbesök med reflekterande i citrushyllan på Hemköp. Jag tar möjligen med några citrusfrukter och frågar om jag får prova pressarna - annars får det vara.

Wallraff-outfit: En tröja med citrusfruktens värsta konkurrent på, troligen en rotsak.


3. Grabbpoesi (Stadsbiblioteket) 5 februari

I genuskorrekthetens namn kan jag gå och vidareutveckla min studie av kulturella medelklassmänniskor under denna kväll. Tydligen får man "träffa poeterna Jimmy Alm, Alexander Carlesson, Pontus Lindh och Johan Pollnow". Troligen kommer det att bli vidrigt.

Bonus: Jag sänker en rökig whisky på ett manligt ställe i närheten innan. Jag skriver 20 spontanord som jag sedan måste bygga en dikt av med inspiration av kvällen.

Wallraff-outfit: Onödigt vampig och white trashig, så till den milda gräns att kultumupparna antar att det är ironiskt och dyrkar mig för mitt subtila hat mot pöbeln jag har klätt ut mig till. Alternativt en favorit i repris: kulturknuten.


Kommentarer
Postat av: Tompa

Citruspressarna!

2009-01-29 @ 12:54:14
Postat av: peter

stoppa citruspressarna!

2009-01-29 @ 12:57:46
Postat av: Gran

Peter: Det gör du bäst genom att rösta på nåt annat alternativ.

2009-01-29 @ 13:01:06
Postat av: astarot

Alltså Grabbpoesi låter ju helt underbart förjävligt. kör järnet!!

2009-01-29 @ 13:04:02
URL: http://bloodred.se
Postat av: Linnéa

Helt klart grabbpoesin. Alla hatar vi All Ends, men det är för obvious. Citruspressarna är för obskyrt. Grabbpoesi däremot, kan bli mäktigt.

2009-01-29 @ 13:38:30
Postat av: Josefin

jag hejar också på grabbpoesin.

2009-01-29 @ 13:46:21
Postat av: Annica

Då citrus och grabbpoesi redan ryckt ifrån vill jag bara flika in med ett litet druvsocker till All Ends.



Det finns en marginell och hemsk möjlighet att jag som nybliven 27-åring med tilltagande kris och därtill nyseparerad rotlöshet och sinnessvaghet tittar mig i spegeln på tjejtoan, ser mitt mörka läppstift och min Shock-slips och faktiskt känner att jag har hittat hem.

2009-01-29 @ 13:59:09
Postat av: Gran

Annica: Här kliver huvudpersonen in och försöker styra röstresultatet. Men visst, jag respektera att du i sann Putin-anda inte litar på att folket/packet vet vad som är bäst för dem.

2009-01-29 @ 14:07:45
Postat av: Annica

Nä, förlåt. Jag vill ju verkligen inte gå på All Ends. Jag drar mig tillbaka tills måndag.

2009-01-29 @ 14:13:44
Postat av: Annica

Bara en sak till: Jag får utslag i armvecken av för mycket citrus. Så, nu försvinner jag....

2009-01-29 @ 14:16:52
Postat av: Love666

Tillstälningarna är på olika datum så varför inte köra samtliga?

2009-01-29 @ 15:12:50
Postat av: Martin

Grabbkvällen!

2009-01-29 @ 15:18:57
Postat av: Gran

Love: Nej nej, there can be only one.



Och jag lägger min röst på grabbpoesi.

2009-01-29 @ 15:24:53
Postat av: Johnny

Citruspressarna låter som en genial utställning men jag röstar ändå på grabbpoesin. Det kan bli hur bra som helst.

2009-01-29 @ 15:46:20
Postat av: Joey Tempest

Definitivt All Ends. Är flyttat till Trägår'n så det blir mer intimt och du kommer garanterat att springa på Joey och tjejerna. Kan bli värsta catfighten.

2009-01-29 @ 15:50:50
Postat av: Jonathan

Grabbpoesi tack.

2009-01-29 @ 16:19:18
Postat av: Jenny

Grabbpoesi så klart.

2009-01-29 @ 16:27:34
Postat av: Oskar

Kan man inte få alla?

2009-01-29 @ 17:45:27
URL: http://facebook.com
Postat av: Josefsson

En till röst på grabbpoesi. Jag kan ärligt talat inte tänka mig något värre att utsätta henne för, så det är självklart att det måste bli det alternativet.

2009-01-29 @ 18:10:23
URL: http://svullbuk.blogspot.com
Postat av: Anders Berg

Stanna hemma för fan!

2009-01-29 @ 19:20:49
Postat av: Magnus L

Citruspresstest av alla 700 modellerna vore galet bra.

2009-01-29 @ 21:52:49
Postat av: Rana

Citruspressarna. Bara för att.

2009-01-29 @ 21:52:56
URL: http://andreasrana.blogspot.com
Postat av: Joel

Grabbpoesi - såklart!

2009-01-29 @ 23:07:13
Postat av: arvid

min röst går till citruspressen, om inte jimmie åkesson dyker upp som ett wild card på poesikvällen.

2009-01-29 @ 23:18:01
Postat av: Kim

Citruspress!

2009-01-30 @ 06:22:07
Postat av: Jannati

Grabbpoesi! Tragiken och avsaknaden av självdistans som är All Ends ain't got shit on Grabbpoesin.



2009-01-30 @ 11:53:58
URL: http://www.smektavvombater.se
Postat av: Anal Elf Kid

Grabbpoesi såklart. Men det förutsätter såklart att Annica även interagerar med männen och lajvar intresserad ung kulturkärring.

2009-01-30 @ 14:31:31
Postat av: Andreas

Mörkt läppstift och Shock-slips :) All Ends får min röst.

2009-01-30 @ 14:35:58
URL: http://www.sarcophagic.com
Postat av: Anders Berg

Mustaschen!

2009-01-30 @ 16:11:54
Postat av: Per

Kör på grabbpoesin!

2009-01-30 @ 16:51:05
Postat av: Uffe

All Ends! It's your destiny, young Skywalker.

2009-01-30 @ 23:01:02
Postat av: Jarno

Grabbpoesin

2009-01-31 @ 09:29:22
Postat av: Annica

Då var det avgjort. Grabbpoesin klockade in på rungande fjorton röster (möjligen tretton om Anders Bergs tillrop "mustaschen" avsedde Joey i All Ends, men grabbarna vinner ändå).



Jag vill i denna stund säga att jag respekterar ert val och att jag går in i uppdraget med största ödmjukhet inför era illviljor. Det är rörande att se att så många överlag vill mig så illa (Hej Josefsson) vilket är helt i enlighet med vad jag vill mig själv, eftersom jag tagit fram dessa sprakande alternativ. Kanske än mer rörande är att en av er faktiskt ville mig väl i sitt första inlägg (kram Anders Berg).



Jag riktar med detta min lösdrivarsociologiska pannlampa mot Grabbkvällen och ser fram emot att få avlägga rapport. Interaktion med poesimännen efterfrågades och kommer självklart att infinna sig. I allra bästa fall kan jag få min dikt signerad av alla poeterna, kanske kan den sedan lottas ut till en av er lyckliga själar på granviksbloggen!



Jag lämnar er med en dikt av Johan Pollnow, som ett tack för ert engagemang och en föraning om vad som står att vänta. Alstret är hämtat från http://www.poeter.se/poetHome.php?writerId=6994



"Undulaten"





besvärlig situation för undulaten









tam





tam







så tam









men ändå så hungrig.

2009-02-02 @ 10:13:09
Postat av: Hej

Jag håller absolut med dig om All Ends, det där är inget bra band direkt, eller det är inte min musikstil. Men en grej kan du inte ta ifrån dom och det är tinna och Joey, har du sett den killen lira trummor? Han är sinnessjukt rolig att se på, han är jävligt duktig, gillar faktiskt skiten du ger dom men gör man det så är det bra om man tar fram andra sidor oxå, så hur tjejig du än tycker han är så kan han lira trummor bättre än dom flesta.

Å tina är en super sångerska,

Fortsätt med din roliga blogg gillar den skarpt.



2009-05-26 @ 23:50:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0